صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۳۰۲۴۶

ظهور انتظارات مثبت در بازار ارز/ همتی: کاهش نرخ ارز منطقی است

به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی درخصوص برخی گزارش‌های رسانه‌ای درمورد اخلال بانک‌ها در امر تولید گفت: بانکها، به هیچ‌وجه بری از خطا و اشکال نیستند. نمونه‌اش اقدامات بانک مرکزی در ساماندهی برخی از آن‌ها و برخورد با مفاسد و تخلفات وحتی اعمال مدیریت وسرپرستی بر برخی دیگر از آن‌ها است، ولی تمرکز رسانه‌ای یکطرفه بر معرفی کردن بانک‌ها به عنوان مخل تولید، دور از انصاف و غیر واقعی است. درمورد عملکرد بانک‌ها درخدمت به تولید، حتما درفرصت مناسب گزارش لازم به مردم عزیز خواهم داد.
رئیس کل بانک مرکزی افزود: از همکارانم در نظام بانکی به جد میخواهم ضمن تلاش برای پاسخ گویی به مطالبی که درمورد عملکرد آن‌ها مطرح می‌شود، باقدرت، در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب، درمسیر جهش تولید تلاش کرده و همچون گذشته، پشتیبانی لازم را از رشد تولیدات کشور، در در هر دو بخش کالا وخدمات به عمل آورند.
همتی در مورد روند کاهشی نرخ ارز گفت: این روز‌ها در برخی از اظهارات تلاش می‌شود اقدامات بانک مرکزی برای تعدیل نرخ ارز که در راستای تلاش برای تقویت ارزش پول ملی و پاسخ به مطالبه مهم مردم است را اقدامی سیاسی جلوه کنند. درحالی که احتمال رفع تحریم‌ها و آزادی منابع بانک مرکزی، انتظارات مثبتی در بازار ارز ایجاد کرده است و کاهش نرخ ارز در این بازار امری منطقی است.
رئیس کل بانک مرکزی در پایان درمورد سیاست بانک مرکزی درخصوص مدیریت بازار ارز تاکید کرد: قبلاً هم گفته‌ام بانک مرکزی بدور از هیجانات غیر منطقی و بصورت تدریجی متناسب باعوامل مؤثر برعرضه وتقاضای ارز دربازار ثانویه و افزایش قدرت بازارسازی خود، بازار را به سمت تعادل راهبری و مدیریت خواهد کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات