صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۳۰۲۷۷

ولایتی: سیاست بدون قدرت، امکان توفیق ندارد

وزیر اسبق امور خارجه در واکنش به فایل صوتی ظریف گفت:
کیست که نداند، اگر تدبیر رهبر انقلاب با اجرای موفق سردار نبود، سوریه و عراق دچار مشکلات عدیده می شدند و سرنوشت آنها، این نبود که امروز شاهد آن هستیم.

بعضی به این واقعیت توجه ندارند که سیاست بدون قدرت، امکان توفیق ندارد؛ وگرنه کشورهای کوچک و حتی ذره بینی، این امکان را داشتند که سرنوشت دنیا را در دست بگیرند.

امروز اگر از یمن تا عراق و سوریه و لبنان و فلسطین، خط مقاومت و اتحاد کلمه هر روز پر رنگ‌تر می‌شود، مدیون سیاست آرمانی جمهوری اسلامی است.

در تاریخ ایران، آنگاه که فرمانروایی سیاسی کشور، ابتدا در دست امیرکبیر بود، توانست به طور صحیح و وطن پرستانه­‌ای از «نیروهای میدانی میراث سردار رشید ایران یعنی عباس میرزا استفاده کرده و خراسان و هرات را نجات دهد.

ولی زمانی که مرکزیت سیاسی کشور در اختیار مثلث «مهدعلیا»، «میرزا آقا خان» و «سفارت انگلیس» قرار گرفت، فاجعه تاریخی به وجود آمد که در یک نمونه موجب جدایی هرات از ایران شد.

شهید بزرگوار سپهبد سلیمانی یکی از مصادیق ارزشمند قهرمانان بزرگ ایران و همچون عباس میرزا میراث‌دار ایران قدرتمند پیرو اهل بیت (ع) بوده است.

او صاحب تدبیر شجاعانه میدانی و همچنین دارای دید راهبردی در مدیریت سیاسی کشور بود که به موقع اقدامی ارزشمند در جهت اجرای تدابیر تعیین کننده مقام معظم رهبری در حوزه سیاست­‌های منطقه­‌ای انجام داد.

درست در زمانی که بیش از ۸۰ کشور با محوریت آمریکا و اروپای غربی در حوزه‌های بین‌المللی و تهاجم نظامی عرصه را بر سوریه تنگ کرده بودند و در چند سال اول، فقط ایران بود که از سقوط سوریه توسط آمریکا و صهیونیست­‌ها با پادوئی برخی از کشورهای ذلیل منطقه ای جلوگیری می‌کرد، حاج قاسم توانست روس‌ها را قانع کند که به کمک بیایند و بدین ترتیب از هدر رفتن زحمات و و فداکاری‌های چند ساله ایران و سوریه و حزب الله جلوگیری و پیروزی نهایی سوریه را قطعی کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات