صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۳۰۳۲۹

گسترش حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه

پنتاگون به رغم آن که دولت جو بایدن اعلام کرده تا ماه های دیگر تمام نیروهای نظامی خود از افغانستان را خارج می کند، از افزایش توان و تجهیزات نظامی در خاورمیانه خبر داده است.
به گزارش بامداد جمعه شبکه سی ان بی سی نیوز، در حالی که نیروهای ائتلاف ایالات متحده و سازمان اتلانتیک شمالی "ناتو " روند خروج از افغانستان را آغاز کرده اند، پنتاگون تجهزیرات نظامی خود در خاورمیانه افزایش داده است.
تنها در این هفته، دو بمب افکن راهبردی "بی ۵۲" نیروی هوایی ایالات متحده به پایگاه هوایی العدید قطر رسیدند و تعداد کل بمب افکن های بی ۵۲ آماده به عملیات برای پاسخگویی به حملات طالبانه را به ۶ فروند رساندند.
"جان کربی" سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت: ما کاملاً روشن کرده ایم که محافظت از نیروهای خود و نیروهای متحدان و شرکای آمریکا هنگام عقب نشینی، اولویت اصلی است.
وی افزود: ما برنامه هایی را برای افزایش قابلیت های نیروی زمینی تنظیم کرده ایم تا دوباره از ایمن و منظم بودن روند عملیات اطمینان حاصل کنیم.
به گزارش ان بی سی نیوز، پنتاگون به تازگی استقرار ناوگان نیروی دریایی ایالات متحده در منطقه را تمدید و برای پشتیبانی بیشتر ۱۲ فروند جنگنده اف ۱۸ را مستقر کرده است.
سخنگوی پنتاگون همچنین پیش از این گفته بود که فرماندهی مرکزی ایالات متحده، فرماندهی جنگی که بر عملیات آمریکا در خاورمیانه نظارت دارد، با ادامه خروج نیروهای ایالات متحده و نیروهای ائتلاف، به ارزیابی نیازهای نظامی اضافی ادامه خواهد داد.
هفته گذشته کاخ سفید تأیید کرد که نیروهای آمریکایی روند خروج از افغانستان را آغاز کرده اند و پنتاگون فعالانه نیروهای اضافی و تجهیزات نظامی را برای محافظت از نیروهای خود در منطقه مستقر کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات