صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۳۰۳۳۹

تمدید وضعیت اضطرار ملی در قبال سوریه و عراق از سوی آمریکا

طبق اطلاعیه منتشره از سوی کاخ سفید، دولت آمریکا تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه را برای یک سال دیگر تمدید کرده است.
طبق اعلام کاخ سفید، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در فرمانی مجزا وضعیت اضطرار ملی در ارتباط با ثبات در عراق را تمدید کرد.
به نوشته خبرگزاری «تاس»، در اطلاعیه کاخ سفید در خصوص سوریه به محدودیت‌های متعددی که به تدریج از سوی واشنگتن علیه دمشق بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ اعمال شد، اشاره شده است. تحریم‌های مذکور به طور خاص شامل مسدود کردن دارایی‌های افراد خاص و اشخاص حقوقی و همچنین ممنوعیت صادرات انواع خاصی از کالاها و خدمات آمریکایی به سوریه می‌شود.
دولت آمریکا اتهامات تکراری را بهانه تمدید تحریم‌ها قرار داده و در این اطلاعیه ادعا کرده است: اقدامات و سیاست‌های رژیم سوریه از جمله در ارتباط با تسلیحات شیمیایی و حمایت از سازمان‌های تروریستی، تهدیدی غیرمعمول و فوق العاده‌ای علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده است. در نتیجه، وضعیت اضطرار ملی که ۱۱ ماه می ۲۰۰۴ اعلام و اقداماتی در این زمینه انجام شد، باید بعد از ۱۱ می ۲۰۲۱ ادامه یابد؛ بنابراین، وضعیت اضطرار ملی را که در ارتباط با اقدامات دولت سوریه اعلام شد، یک سال دیگر ادامه می‌دهم.
در اطلاعیه دولت آمریکا همچنین اتهاماتی در خصوص نقض حقوق بشر مطرح و از دمشق خواسته شده آتش بس سراسری برقرار کند.
ادعاها در خصوص استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی، در حالی است که یک نهاد نظامی روسی در سوریه اخیراً درباره آماده شدن تروریست‌های تحت حمایت غرب ـ که در استان ادلب مستقر هستند ـ برای حمله شیمیایی و متهم کردن دولت سوریه هشدار داد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات