صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۳۰۳۵۹

بازتاب سخنرانی رهبر انقلاب در رسانه های خارجی/ فروپاشی اسرائیل آغاز شده است

رای الیوم افزود که رهبر ایران در یک سخنرانی به زبان عربی که روز جمعه به مناسبت روز قدس ایراد شد گفت که اسراییل نه یک کشور بلکه پایگاه عملی برای ترور علیه فلسطینی­ها است.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جهانی قدس بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

در حالی که اغلب رسانه های اروپایی جمله «مبارزه با رژیم صهیونیستی یک وظیفه عمومی است» را به عنوان تیتر نخست گزارش خود انتخاب کرده ­اند، رسانه ­های رژیم صهیونیستی تعبیر «اسراییل نه یک کشور، بلکه یک پادگان تروریستی است» را بازتاب داده­اند.

بازتاب در جهان اسلام

رسانه های دیداری و شنیداری منطقه با پوشش بیانات مقام معظم رهبری در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس که خطاب به امت اسلامی و ملت ایران ایراد شد، سخنان معظم له را در صدر اخبار خود قرار دادند.

رسانه ­های عربی

شبکه المسیره به نقل از رهبر معظم انقلاب اعلام کرد: قدس شریف محور تکامل امت اسلامی است. تارنمای خبری المسیره متن کامل سخنان رهبری را در مهمترین ستون خبری خود منتشر کرده است.

این تارنمای خبری با برجسته کردن بیانات مقام معظم رهبری نوشت که آیت الله خامنه ای تأکید کرد که اسراییل نه یک کشور، بلکه یک پادگان تروریستی علیه ملّت فلسطین است و مبارزه با این رژیم قاتل، مبارزه علیه بی­ عدالتی و مبارزه با تروریسم است و این وظیفه همگانی است.

المسیره افزود که رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی روز جهانی قدس تاکید کرد که روند فروپاشی اسرائیل آغاز شده است و هیچ کس نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

شبکه «المیادین» به نقل از رهبر معظم انقلاب اعلام کرد: موازنه قدرت در حال تغییر به نفع فلسطین است. شبکه الجزیره سخنرانی مقام معظم رهبری به مناسبت روز جهانی فدس را به طور زنده پوشش داد. العهد لبنان به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: مقاومت فلسطین ادامه دارد و دشمن طعم پیروزی را نخواهد چشید.

شبکه لبنانی المنار با این تیتر «امام خامنه‌ای: حرکت نزولی رژیم صهیونیستی آغاز شده و متوقف نخواهد شد»، سخنان امروز رهبر انقلاب اسلامی به مناسب روز جهانی قدس را پوشش داد.

پایگاه خبری روسیاالیوم با انتشار بخش­ های مهم از سخنان مقام معظم رهبری نوشت که آیت الله خامنه ­ای در سخنرانی روز جهانی قدس تأکید کرد که روند فروپاشی اسراییل آغاز شده است و هیچ کسی نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

این رسانه روسی نوشت که آیت الله خامنه­ ای در این سخنرانی که به زبان عربی نیز ایراد شد، اظهار کرد که که اسراییل نه یک کشور بلکه پایگاه عملی برای ترور علیه فلسطینی ­ها است.

به نوشته این رسانه، رهبر ایران تأکید کرد که توازن قوا به نفع فلسطینی­ها و جبهه مقاومت با خودکفایی در قدرت نظامی، دفاعی و ساخت سلاح­های موثر تغییر کرده است. به نوشته روسیاالیوم، رهبر ایران تصریح کرد که دشمن صهیونیستی امروز ضعیف­تر از هر زمان دیگری است.

سانا به نقل از مقام معظم رهبری گزارش داد: دنیا باید حامی مبارزه ملت فلسطین علیه اشغالگران باشد.

اسپوتنیک عربی به نقل از رهبر انقلاب اسلامی ایران نوشت: فروپاشی رژیم صهیونیست آغاز شده است.

فلسطین الیوم با پوشش بیانات رهبر معظم انقلاب این تیتر رو برجسته کرد: شمارش معکوس برای فروپاشی اسراییل.

این رسانه فلسطینی در ادامه به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: موازنه قوا به نفع فلسطینی‌ها تغییر پیدا کرده است.

رویترز عربی با انتشار بخش­هایی از بیانات مقام معظم رهبری نوشت که آیت الله خامنه ­ای، رهبر عالی ایران روز جمعه از کشورهای اسلامی خواست که به مبارزه با اسراییل ادامه دهند.

پایگاه خبری شبکه نبا در تیتر یک خود و به عنوان مهمترین خبر مشروح کامل بیانات مقام معظم رهبری را منتشر کرده است.

این پایگاه خبری همچنین فیلم کامل سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را در دسترس مخاطبان خود قرار داده است.

نبا با تیتر«بیانات رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای به مناسبت روز جهانی قدس» متن کامل سخنان معظم له را منتشر کرده است.

تارنمای روزنامه رای الیوم بیانات رهبری را در صدر اخبار مهم خود قرار داده و نوشته است که آیت االله خامنه ­ای، رهبر ایران گفت که روند فروپاشی اسراییل آغاز شده است و هیچ کس نمی­تواند آن را متوقف کند.

رای الیوم افزود که رهبر ایران در یک سخنرانی به زبان عربی که روز جمعه به مناسبت روز قدس ایراد شد گفت که اسراییل نه یک کشور بلکه پایگاه عملی برای ترور علیه فلسطینی­ها است.

رای الیوم افزود که آیت الله خامنه ­ای همچنین از فلسطینیان خواست تا راهبرد و موضع واحدی در مقابل رژیم صهیونیستی  اتخاذ کنند.

تارنمای مرکز اطلاع ­رسانی فلسطین با انتشار مشروح کامل سخنان مقام معظم رهبری در روز جهانی قدس نوشت که رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند که مسأله فلسطین هنوز مهمترین و زنده‌ترین موضوع مشترک میان کشورهای اسلامی است.

واکنش روزنامه ­نگار عرب زبان به خطبه عربی رهبرانقلاب

جمال شعیب از روزنامه نگاران عرب زبان در توئیتی درباره سخنرانی عربی رهبرانقلاب در روز قدس نوشت: سلام بر تو ای عرب زبان فصیح و بلیغ، سلام بر تو ای آقا و رهبر ما، امروز شما به تنهایی مستضعفین جهان را مخاطب قرار می‌دهید و مجاهدین را به جهاد ترغیب می­کنید و تأکید می­کنید که پیروزی و آزادی قدس حتمی است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین

جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی بیانیه‌ای با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره روز قدس و جوانان فلسطینی اعلام کرد: از سخنان مقام معظم رهبری در حمایت از مسئله فلسطین و مواضع عالی ایشان در این خصوص قدردانی می­کنیم. این جنبش در بیانیه خود می‌افزاید: سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران بازتاب وسیع و قدرتمندی در روح و جان مجاهدین داشته است.

بازتاب در اروپا

خبرگزاری رویترز در گزارشی با تیتر «رهبر ایران مبارزه علیه اسراییل را یک وظیفه همگانی خواند»، در بازتاب بیانات ایشان نوشت: رهبر ایران روز جمعه از ملت‌های مسلمان خواست به مبارزه علیه اسراییل ادامه دهند و آن را نه یک کشور، بلکه پادگان تروریستی علیه فلسطینی‌ها خواند.

این خبرگزاری انگلیسی در ادامه نوشت آیت‌الله خامنه‌ای در نطقی تلویزیونی اعلام کرد «مبارزه علیه این رژیم استبدادی، مبارزه با ظلم و تروریسم است و این یک وظیفه عمومی است که علیه این رژیم مبارزه شود.»

در بخشی دیگر از بازتاب بیانات رهبری، رویترز به نقل اظهارات ایشان پرداخت که فرمودند هم‌افزایی مسلمین بر محور قدس شریف، کابوس دشمن صهیونیست است.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در گزارش خود به پوشش بیانات امروز مقام معظم رهبری پرداخت و بخشی از اظهارات ایشان را که رژیم صهیونیستی را پادگان تروریستی علیه ملت‌های مسلمان خواندند و بر وظیفه همه مسلمانان در مبارزه علیه آن تاکید کردند، برجسته کرد.

در ادامه این گزارش، نقل‌قول‌های مستقیم از سخنان رهبر انقلاب به مناسبت روز جهانی قدس ذکر شده و در بخش پایانی با اشاره به نظر ایشان درباره اتحاد در خصوص مسئله فلسطین و شهر مقدس قدس، گفته شده که رهبر انقلاب اعلام کردند ایده معامله قرن پیشنهادیِ ترامپ و ابتکارهای تحت هدایت آمریکا برای عادی سازی روابط میان چند دولت عربی و رژیم صهیونیستی، تلاش‌های ناامیدانه برای فرار از کابوس اتحاد بوده است.

خبرگزاری فرانسه هم نوشت آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ایران روز جمعه اسراییل را نه یک کشور بلکه پایگاهی تروریستی توصیف کرد و افزود سقوط آن نزدیک است.

 رسانه­های صهیونیستی

روزنامه صهیونیستی اسراییل هیوم از نشریه‌های صهیونیستی گزارش داد: روز جمعه در بزرگداشت روز قدس در ایران، روز اعتراض به اسراییل و صهیونیسم، رهبر ایران اعلام کرد اسراییل یک کشور نیست.

شبکه صهیونیستی آی ۲۴ با این عنوان که رهبر انقلاب در سخنرانی روز قدس اسراییل را «اردوگاهی تروریستی» خواند، به بازتاب بیانات ایشان پرداخت.

در این گزارش گفته شده که رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردند سقوط اسراییل آغاز شده و ارتش این رژیم، ارتشی است که هرگز دیگر پیروز نخواهد شد. به نوشته پایگاه اینترنتی این شبکه، ایشان خواستار مقاومت فلسطینی‌ها و حمایت شهدای فلسطینی از سوی ملت‌های مسلمان شدند.

در گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در بازتاب بیانات رهبر انقلاب در روز قدس آمده است: رهبر ایران گفت که مبارزه با این رژیم استبدادی (رژیم صهیونیستی) وظیفه همه است.

این گزارش می‌افزاید: رهبر ایران روز جمعه اسراییل را نه یک کشور بلکه پایگاه تروریستی خواند و افزود نزول آن نزدیک است.

 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات