صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۳۰۴۹۱
کرباسچی:

اصلاح‌طلبان نباید در عالم هپروت تصمیم‌گیری کنند/ مصوبه شورای نگهبان برای سهولت کار در وزارت کشور است

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل کارگزاران سازندگی با روزنامه همدلی گفت‌وگویی داشته است که بخش‌های مهم آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

- اصلاح‌طلبان نباید در رویا زندگی کنند؛ آن‌ها باید بر اساس واقعیت تصمیمات انتخاباتی‌شان را بگیرند و بیهوده سرگرمی سیاسی برای مردم ایجاد نکنند.

- اصلاح‌طلبان بعد از این‌همه سال به هر حال سازوکار قانونی و سازوکار شورای نگهبان و نهاد‌های بالادستی را به خوبی می‌شناسند.

- این‌طور نیست که هر کس را تمایل داشته باشند، بتوان رئیس جمهور کرد. حالا ممکن است که ما به این روند انتقاد داشته باشیم، اما نباید مردم، کشور و دستگاه تبلیغاتی را دچار بحث‌های این‌چنینی کنیم.

- اگر در رویا زندگی نکنیم و بخواهیم بر اساس واقعیت‌ها و با ارائه برنامه درست تغییری در اوضاع ایجاد کنیم، باید درست تصمیم گرفت و بر اساس واقعیت‌های موجود استراتژی تعیین کرد؛ نه در عالم هپروت. البته نباید سکوت کرد. اگر درجایی حرف حقی وجود دارد باید آن را مطرح کرد.

- اصلاح‌طلبان گزینه‌های خیلی خوبی دارند که می‌توان آن‌ها را به مردم معرفی کرد. گزینه‌هایی که با معیار‌های اصلاح‌طلبی هم سازگار هستند.

- این‌که چه گزینه‌ای معرفی شود و آیا لازم است که اصلاح‌طلبان مجدداً به گزینه ائتلافی روی بیاورند یا نه، موضوعی است که باید در جبهه اصلاحات ایران مورد بحث قرار بگیرد. به ویژه باید دید در نهایت چه افرادی تایید صلاحیت می‌شوند و اصلاح‌طلبی چه تاثیری باید در انتخابات ۱۴۰۰ بگذارد.

- باید شرایطی به وجود آورد که مردم برای مشارکت انتخاباتی احساس انگیزه کنند که بخشی از این مسئله به دست شورای نگهبان و بخشی دیگر از آن به دست مجریان و ناظرین است.

- از دوران مشروطیت تا الان آرزو و آمال مردم بوده که در سرنوشت خود دخالت داشته باشند. در هر شرایط و جایگاهی باید کمک کرد تا انتخابات و جمهوریت تضعیف نشود.

- در نهایت این شورای نگهبان است که تصمیم می‌گیرد که افرادی کاندیدای ریاست جمهوری باشند و چه کسانی نباشند. این دست نامه‌نگاری‌ها نیز تنها به اتلاف وقت مردم منجر می‌شود. نه مصوبه شورای نگهبان و نه مخالفت دولت تغییری در موضوع ایجاد نمی‌کند. در نهایت این شورای نگهبان است که نظر نهایی را می‌دهد.

- به هر حال شورای نگهبان هم این مصوبه را قانون ندانسته، بلکه دستورالعملی است که کار در وزارت کشور ساده‌تر باشد. جر و بحث کردن بر سر این موضوع هیچ نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت. دولت در این باره نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات