صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۳۰۵۱۲

نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و چین در وین

در ادامه رایزنی‌های فشرده در وین، نشست سه‌جانبه‌ای با حضور روسای هیأت‌های ایران، روسیه و چین روز چهارشنبه در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در پایتخت اتریش برگزار شد.

حاضران در نشست به بررسی و هماهنگی مواضع سه کشور در مذاکرات پرداخته و در خصوص برخی موضوعات بااهمیت در زمینه رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای رایزنی کردند.

در این نشست، نمایندگان روسیه و چین ضمن یادآوری نقش فعال ایران در پیشرفت گفت‌وگوها، بار دیگر بر حمایت خود در رفع موثر تحریم‌ها علیه مردم ایران تأکید کردند.

حملات گسترده موشکی مقاومت فلسطین به تل آویو/ تماس تلفنی فرماندهان ارتش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی/ دیدار ظریف با بشار اسد در دمشق/ نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و چین در وین

سه کشور همچنین خواستار تسریع پیشرفت در گفت‌وگوها را شدند.

گفتنی است، رایزنی‌ها و دیدارها بین هیأت‌های ایران و کشورهای ۱+۴ همچنان در قالب کارگروه‌های سه‌گانه و نشست‌های دو و چندجانبه در سطوح مختلف ادامه دارد.

روز گذشته هم دیدارهایی بین سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران، «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و روسای هیأت‌های سه کشور اروپایی برگزار شده بود.

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام ۱۳ فروردین ماه، مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد، روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین این گفت‌وگوها حضوری و رو در رو دنبال شود و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل شود و بررسی‌ها را انجام دهد. نتایج بررسی‌های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز جمعه ۲۰ فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت‌هایی برای تنفس و مشورت‌ به پایتخت‌ها برمی‌گردند و مقرر شد روز چهارشنبه ۲۵ فروردین دوباره در وین گرد هم بیایند. این نشست با یک روز تاخیر به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت اتحادیه اروپا به کرونا در روز پنجشنبه ۲۶ فروردین برگزار و مقرر شد که نشست‌های کارشناسی به کار خود ادامه دهند.

نشست کمیسیون مشترک برجام نیز روز شنبه ۲۸ فروردین ماه در وین برگزار شد و در این چند روز رایزنی‌ها در سطوح کارشناسی و کارگروه‌ها ادامه داشت. نشست بعدی هم روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ماه در وین برگزار شد و هیأت‌هایی توافق کردند که دوباره گفت‌وگوها را از سر بگیرند که نشست مزبور سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه در گرندهتل وین برگزار شد و عصر شنبه یازدهم اردیبهشت ماه نیز روسای هیأت‌های ایران و ۱+۴ در جلسه‌ای دوباره گردهم آمدند و مقرر شد دور جدید نشست روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار شود که این نشست نیز برگزار شد و از آن روز رایزنی ها در وین در جریان است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات