صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۳۰۵۱۳

گفت و گوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و آمریکا درباره برجام

وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا در تماس تلفنی در خصوص برجام و موضوعات مربوط به ثبات راهبردی جهانی، مذاکره و تبادل نظر کردند.

وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: سرگئی لاوروف و انتونی بلینکن در تماسی تلفنی درباره رویکردهای حل مساله هسته ای شبه جزیره کره و ازسرگیری اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت و گو کردند.

روسیه عضو گروه ۱+۴ است و از چند هفته پیش، مذاکرات بین اعضای این گروه و ایران در وین برای احیای برجام در شکل امضا شده در سال ۲۰۱۵ جریان دارد.

حملات گسترده موشکی مقاومت فلسطین به تل آویو/ تماس تلفنی فرماندهان ارتش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی/ دیدار ظریف با بشار اسد در دمشق/ نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و چین در وین

در این مذاکرات در مورد بازگشت آمریکا به برجام پس از دو سال خروج از این توافق بین المللی به دستور ترامپ و تعهدات ایران در چارچوب توافق گفت و گو می شود.

وزرای خارجه روسیه و آمریکا در ادامه مذاکره تلفنی موضوعات مربوط به ثبات راهبردی (مسائل هسته ای و موشکی) را بررسی کردند.

دو طرف امکان همکاری دو کشور در شورای قطب شمال از جمله در رابطه با آغاز ریاست دوره ای روسیه بر این شورا از بیستم ماه می ( سی ام اردیبهشت) در ریکیاویک، پایتخت ایسلند را بررسی کردند.

لاوروف و بلینکن توافق کردند، در حاشیه این اجلاس دیدار و درباره مسائل کلیدی دوجانبه و دستور کار بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کنند.

در گفت و گوی دو طرف، برنامه تماس های مقام های دو کشور از جمله پیشنهاد واشنگتن برای برگزاری اجلاس سران روسیه و آمریکا مطرح و بررسی شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات