صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۳۰۵۱۵

هشدار"ذوالنور" درباره خطر فعال شدن مکانیسم ماشه از سوی آمریکا

حجت السلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به مذاکرات برجامی ایران و 1+4، گفت: نگاهی که ما به مذاکره داریم و آنچه که در حال اتفاق افتادن است فرق دارد.

وی با بیان اینکه طبق اخباری که منتشر شده است غربی‌ها و دولتی‌ها می گویند کار تقریبا به اتمام رسیده است و توافقاتی صورت گرفته است، ادامه داد:به دلیل اینکه آمریکایی‌ها اقرار کرده‌اند که جمهوری اسلامی امروز در شرایطی قرار دارد که تحریم‌ها بر آنها اثر نداشته است ما قبول نداریم که کار تمام شده است.

نماینده قم در مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها یکبار با خروج ترامپ از برجام امکان استفاده از مکانیزم ماشه را از دست داده بودند، افزود: امروز نیاز آمریکایی‌ها برای بازگشت به برجام از ایران بیشتر است و با بازگشت آمریکا به برجام خطر جدی ایران را تهدید می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تصریح کرد:اگر آمریکا به برجام بازگردد و ساختارهای تحریم‌ باقی بماند و درباره بازگشت ناپذیری تحریم‌ها تضمین گرفته نشود و تضمینی درباره وضع تحریم‌های جدید گرفته نشود قطعا آمریکایی‌ها پس از بازگشت به برجام به بهانه‌های مختلف تلاش خواهند کرد مکانسیم ماشه را فعال کنند که وضعیت ما از شرایط فعلی بدتر خواهد شد.

ذوالنوری با تاکید براینکه در مذاکرات باید تضمین های لازم را از طرف‌های غربی گرفته شود، عنوان کرد:در جلسه‌ای که با عراقچی مذاکره کننده ارشد کشورمان اخیرا داشتیم تاکید کردیم که باید تضمین‌های لازم را اخذ کنیم و شرط‌های در توافقات انجام شده اعمال کنیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات