صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۳۰۵۲۲

تاکید روحانی و امیر قطر بر توقف فوری حملات علیه فلسطین/ سازمان همکاری‌های اسلامی فعال‌تر شود

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز پنج‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با امیر قطر، ضمن تبریک عید سعید فطر به دولت و مردم این کشور، تاکید کرد: لازم است کشورهای اسلامی برای دفاع از مردم فلسطین و آزادی این کشور و مقابله با تجاوزات و اقدامات خصمانه و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی که در روزهای اخیر و در ماه مبارک رمضان شاهد آن بودیم، با یکدیگر همکاری کنند.

وی با استقبال از مواضع قطر در محکومیت اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی و حملات شدید و جنایات این رژیم علیه غزه، گفت: حوادث تلخ چند روز اخیر و جنایات رژیم صهیونیستی، بیش از گذشته ضرورت اتحاد و همکاری کشورهای اسلامی برای مقابله با زورگویی و اشغالگری صهیونیست‌ها را یادآور می‌شود.

رئیس‌جمهور فلسطین را پاره تن جهان اسلام دانست و افزود: حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و غزه باید فورا متوقف شود و نباید اجازه دهیم این مردم مظلوم بیش از این مورد ظلم و ستم قرار بگیرند.

روحانی با بیان اینکه هم‌افزایی کشورهای اسلامی با محور فلسطین یک هدف اساسی است، اظهار داشت: سازمان همکاری‌های اسلامی درخصوص تحولات اخیر در فلسطین باید نقش فعال‌تری داشته باشد زیرا این سازمان اساسا برای بحران فلسطین و مسجد الاقصی ایجاد شده است.

وی در ادامه  با اشاره به اوضاع یمن و با تاکید بر اینکه بحران یمن راه حل نظامی نداشته و ندارد، بر ضرورت همکاری و تلاش برای حل بحران این کشور تاکید و ابراز امیدواری کرد انگیزه‌های صلح‌جویانه با محوریت سازمان ملل برای برقراری صلح و آرامش در یمن نتیجه دهد.

رئیس‌جمهور در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین با اشاره به روابط خوب و رو به گسترش دو کشور و رویکرد دوجانبه خوبی که در این زمینه آغاز شده است بر توسعه و تعمیق روابط در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری تاکید و ابراز امیدواری کرد اجرایی و عملیاتی شدن طرح عظیم ارتباط حمل و نقل معروف به جاده ابریشم، موجب رونق بیشتر اقتصادی بین کشورهای شمال و جنوب خلیج فارس شود.

"شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی" امیر قطر نیز در این گفتگوی تلفنی با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر به دولت و ملت ایران از موضع جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات و درگیری‌های اخیر فلسطین قدردانی کرد و گفت: قطر در محکومیت و پیگیری توقف هر چه سریع‌تر حملات به فلسطینیان با ایران هم‌نظر بوده و خواهان نقش‌آفرینی موثر سازمان کنفرانس اسلامی در این زمینه است.

وی همچنین با تایید رویکرد کشورمان در قبال درگیری‌های یمن اظهار داشت: قطر معتقد است  مشکلات یمن راه حل نظامی ندارد و بر این باوریم که همه بازیگران صحنه یمن نیز به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه حل بحران، نشستن پشت میز مذاکره است.

امیر قطر همچنین از رویکرد حکیمانه و مدبرانه رئیس‌جمهور کشورمان در حل و فصل مسائل منطقه‌ای و بین المللی تجلیل کرد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات