صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۳۰۵۵۵

چه کسانی در روز آخر مهلت ثبت نام، کاندید ریاست جمهوری شدند/ ترافیک سنگین در ستاد انتخابات

در چهارمین روز ثبت‌نام‌، «علیرضا افشار، فریدون عباسی، سید مصطفی تاجزاده و شاهین محمدصادقی» سرشناس‌ترین چهره‌های سیاسی بودند که به ستاد انتخابات کشور رفتند و در انتخابات نام نویسی کردند.

 ثبت‌نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز (شنبه) در حالی به ایستگاه پایانی خود رسید که هنوز چهره‌های اصلی و سرشناس انتخابات ثبت‌نام نکرده‌اند.

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور، در ۴ روز گذشته ۳۰۴ نفر در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام نکردند.

در چهارمین روز ثبت‌نام‌، «علیرضا افشار، فریدون عباسی، سید مصطفی تاجزاده و شاهین محمدصادقی» سرشناس‌ترین چهره‌های سیاسی بودند که به ستاد انتخابات کشور رفتند و در انتخابات نام نویسی کردند.

قرار است امروز (شنبه) تکلیف اصلی‌ترین چهره‌های انتخابات و آرایش جریانات سیاسی کشور برای رقابت در ۲۸ خرداد ماه، مشخص شود.

۱۱:۴۱ آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کرد

«آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

۱۱:۳۰ سیدعباس نبوی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرد

حجت الاسلام سیدعباس نبوی استاد حوزه و دانشگاه و رئیس مؤسسه تمدن و توسعه ایران هم در انتخابات ثبت نام کرد.

۱۱:۰۳ «عزت الله ضرغامی» در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کرد

«سید عزت الله ضرغامی» با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

۱۰:۳۴ «علیرضا زاکانی» در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت نام کرد

علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

علیرضا زاکانی در نشست خبری گفت: مسببین وضع اسفبار فعلی به عرصه انتخابات آمده اند و سودای دولت سوم روحانی را در سر می‌پرورانند در حالی که تحول اقتصادی با تصمیمات ۲۰ دقیقه‌ای میسر نخواهد شد. دنیاطلبی برخی از مسئولان و قدرت طلبی برخی از سیاسیون و انفعال و خدشه به استقلال سیاسی کشور در مقابل بیگانگان امید را در دل مردم به ویژه جوانان آینده ساز کشور کمرنگ کرده است. مردم به جای کنترل از راه دور و پشت میز، حضور در میدان و حل مشکلات اقتصاد را می‌خواهند. بنای آمدن نداشتم اما با آرایش جدید و حضور نمادهای فساد، اشرافیت سیاسی و ناکارآمدی و نیاز جبهه انقلاب پذیرفتن به میدان بیایم

 

۱۰:۰۰ بیانیه آیت الله رئیسی؛ حضور در عرصه انتخابات را مجاهدتی برای مبارزه با فساد می‌دانم

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تجربه طولانی اینجانب در سطوح مختلف مدیریتی، به روشنی بر من ثابت کرده است که اگر فساد و مبارزه با آن در کانون‌های اصلی خود مهار نشود و به علاج یک قوه قاهره بیرونی گره بخورد، جریان آن در شکل‌های مختلف ادامه می‌یابد و بلکه روز به روز گسترده‌تر می‌شود. بر این مبنا، حضور خود در عرصه انتخابات را مجاهدتی بنیادین برای مبارزه کانونی با فساد می‌دانم که ان‌شاءالله با هزینه‌های بسیار کمتر، ریشه‌ها و بسترهای فسادزا را بخشکاند.

روشن است که مردم به وضع موجود اداری و اقتصادی کشور که نه با ارزش‌های انقلاب و نه با انتظارات جمهور و نه با امکانات و توانایی‌های موجود سازگار نیست، معترض، و گله‌مندند. دولت آینده، برای علاج این درد مشترک، باید عمیقاً معتقد به تحول و تغییر اساسی ریل اداره امور اجرایی کشور به نفع مردم باشد تا در آینده‌ای نزدیک، تلخ‌کامی‌های ناشی از بی‌عدالتی، خمودگی و حاشیه‌سازی را به طعم شیرین و خواستنیِ احساس اجرای عدالت مبدل گرداند.

 

۰۹:۲۳ «عباس آخوندی» در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کرد

«سید عباس آخوندی» با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

آخوندی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: من می‌آیم تا گلوگاه‌های تجاری ایران را باز کنم. هرکس به جنگ با فساد و با باندهای فساد برود هزاران تیرو تهمت به او فرود می‌آید.

وی با بیان اینکه یک سیاست‌مدار ملی باید با این مخاطرات بجنگد گفت: من می‌آیم تا با اتکای به نیروی ملت در مقابل شبکه‌های فساد بایستم.

 

۰۹:۰۳ «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کرد

«مسعود پزشکیان» با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چندی پیش شما گفته بودید اگر لازم باشد فقط به نفع جهانگیری کناره گیری می‌کنم، سوالم این است که آیا شما به عنوان نامزد پوششی آقای جهانگیری در انتخابات ثبت نام کردید؟ گفت: این زرنگی‌های خبرنگار هاست. برای وحدت این را گفتم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینکه من نامزد پوششی هستم و به نفع جهانگیری کنار می‌روم تصور نادرستی است.

 

۰۸:۵۷ «شمس الدین حسینی» در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کرد

«سید شمس الدین حسینی» نماینده مجلس شورای اسلامی و وزیر اسبق اقتصاد و امور دارایی صبح امروز (شنبه) با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

سید شمس الدین حسینی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: مقامات سیاسی کشور و سیاسیون که اغلب فاقد دانش در عرصه اقتصاد بودند، با نگاه‌های سیاسی کار اجرایی کردند و امروز ثمره آن را می‌بینید.

حسینی گفت: من آماده ام که مشکلات کشور را اصلاح کنم.

وی با بیان اینکه ما هر سال کشور را با بدهی بیشتر اداره می‌کنیم گفت: امروز کشور را با قرض از سیستم بانکی و مردم اداره می‌کنیم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای رفع تورم کلید نشان نمی‌دهیم اما قفلی هم به تأمین مالی کشور نمی‌زنم.

۰۸:۴۶ «ابوالحسن فیروزآبادی» در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کرد

«ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

۰۸:۰۸ «علی لاریجانی» در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کرد

«علی لاریجانی» صبح امروز (شنبه) با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

لاریجانی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: سوال مهم این است که مسئله اصلی در کشور چیست؟ پیش از آنکه به پاسخ این سوال بپردازم، باید عرض کنم به دلیل پیچیدگی موضوع و چند بعدی بودن آن ساده لوحی است که فکر شود، با چند اقدام نمایشی و پوپولیستی مسئله قابل حل است و یا کلید جادویی برای آن وجود دارد و یا اینکه با سوپرمن بازی و دار و درفش می‌توان به راه حلی رسید.

 

داوطلب انتخابات ریاست جمهور تصریح کرد: علت این است که عده‌ای اداره کشور را از مسیر حکمت و عقل خارج کرده‌اند و با سوار شدن بر موج احساسات و با پناه بردن به مسیرهای انحرافی و یا فراموشی از آرمان‌های امام هزینه‌های گزافی را برای زندگی مردم ایجاد کرده‌اند و با صدای بلند، همبستگی ملت را مخدوش کرده‌اند و به تعبیر شهید مطهری فرصت طلبان آنقدر تند و افراطی شعار می‌دهند تا انقلابیون را کنار بزنند.

۰۸:۰۳ «محسن هاشمی» در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کرد

«محسن هاشمی» با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی اظهار کرد: جامعه ایران در وضع دشواری قرار دارد و شرایط سخت اقتصادی، معیشت و تبعیض زندگی بخش مهمی از مردم را مختل کرده است در حالی که ایران برخوردار از منابع خدادادی است و سرمایه‌های انسانی زیادی دارد.

هاشمی گفت: ملت ایران در سه سال اخیر جنگ اقتصادی سختی را تجربه کرد و خوشبختانه با تمام فشارها و رنج‌هایی که متحمل شدند، امیدهایی برای پایان این جنگ اقتصادی ایجاد شده است.

 

وی افزود: می‌توانیم در این مقطع با اراده ملی و همتی عمومی آسیب‌های وارده به رفاه و معیشت مردم و اعتماد عمومی جبران کنیم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه‌ای که آماده کردم در معرض داوری قرار خواهم داد. این برنامه با عنوان «دولت رفاه و عدالت» عرضه شده و هدف آن رفتن به سمت رفاه و مبارزه با تبعیض و فساد است.

هاشمی تاکید کرد: از ۱۴ نامزد پیشنهادی اصلاح‌طلب خواسته شد که در انتخابات ثبت‌نام کنند و احتمالاً بعد از تأیید صلاحیت، نسبت به انتخاب کاندیدای اصلح اقدام خواهد شد.

وی گفت: من با جهانگیری رایزنی کردم که آیا ثبت‌نام بکنم که وی گفت مناسب است که ثبت‌نام کنید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات