صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۳۰۶۱۰
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

حملات اخیر به  غزه متاثر از وادادگی برخی کشورهای عربی است

علت و عامل اصلی وادادگی و سرسپردگی سران بعضی از کشورهای عربی است که برای دیپلمات های اسرائیلی فرش قرمز پهن کرده و دست سازش و تسلیم به سمت آنها دراز کرده اند.

زهرا ظهروند-خبرنگار/حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در خصوص حملات جدید رژیم صهیونیستی به غزه، گفت: موج جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه و مردم شریف فلسطین، اقتضای طبیعت این رژیم است؛ به عبارتی از یک رژیم وحشی، ددمنش، غارتگر، غاصب  و درنده خو غیر از این توقع نیست.

وی افزود: در اصل فلسفه وجودی رژیم صهیونیستی با غصب و تجاوز و قتل و کشتار بوده و برای این کار انگیزه ای لازم ندارد و جزء طبیعت او است؛ طبیعت این رژیم آتش سوزاندن است و طبیعتی است که طبیعت رژیم صهیونیستی چنین اقتضایی دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظیفه کشورهای اسلامی در این شرایط، تصریح کرد: «رُدُّوا الْحَجَر مِنْ حَیْثُ جَاءَ» یعنی کشورهای اسلامی باید در مقابل  همان تجاوزی که رژیم صهیونیستی انجام می دهد عکس العمل داشته باشند؛ نکته دیگر اینکه این ورود جسورانه رژیم صهیونیستی متفاوت از گذشته است.

ذوالنور در ادامه گفت: علت و عامل اصلی این تفاوت، وادادگی و سرسپردگی سران بعضی از کشورهای عربی است که برای دیپلمات های اسرائیلی فرش قرمز پهن کرده اند و دست سازش و تسلیم به سمت آنها دراز کرده اند. وقتی رژیم صهیونیستی به عنوان یک گرگ مهاجم، سگ گله را در خواب می بیند که این سگ های گله سران کشورهای سازشکار هستند و همچنین وقتی چوپ چوپانان را بر روی زمین می بیند، به گله حمله می کند.

وی با بیان اینکه در واقع سران کشورهای عربی در این حمله جدید و خیانت رژیم صهیونیستی  تاثیر داشته اند، اظهار کرد: همدستی با رژیم صهیونیستی عامل بسیار مهم این حمله جدید است و یقینا سران سازشکار بعضی از کشورهای اسلامی باید بیش از رژیم صهیونیستی  در پیشگاه الهی و مردم مسلمان دنیا و این خون های ریخته شده و خساراتی که به کشور اسلامی فلسطین وارد شده است، پاسخگو باشند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: الحمدالله مردم مسلمان وظیفه خود را می شناسند و اعلام انزجار و تنفر از این رژیم صهیونیستی کرده اند و با راهپیمایی ها و تجمعات و اظهار ناراحتی این انزجار را اعلام می کنند. شاهد این هستیم که مردم در لبنان و کشورهای پیرامون برای رفتن و کمک به مردم فسطین اعلام آمادگی کرده اند که بسیار مهم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده اعتقاد دارم که سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای اسلامی باید با همکاری هم در محکوم کردن این حملات و کمک رسانی به مردم غزه تلاش کنند و حتی اگر نیاز باشد پشتیبانی و کمک نظامی از این مردم داشته باشند که رژیم صهیونیستی میدان را برای خود باز نبیند و تعرض خود به فلسطین برای آنها هزینه سنگینی داشته باشد که نتوانند این هزینه را تحمل کنند. باید یک تحرک جدی در مجامع بین المللی در محکوم کردن این حملات و اقدام عملی مجامع بین المللی در برخورد با رژیم صهونیستی اتفاق بیفتد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات