صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۳۰۹۳۱

رابرت فورد: انتخابات سوریه شکستی برای سیاست واشنگتن است

سفیر سابق آمریکا در سوریه برگزاری انتخابات در این کشور و رای دادن بشار اسد در شهر دوما را دو نشانه شکست دیپلماسی آمریکا دانست.

به گزارش  روزنامه واشنگتن پست چاپ آمریکا نوشت، اقدام سوریه در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ تعیین شده آن، علاوه بر اینکه دیپلماسی آمریکا و هم‌پیمانان آن را برای مدتی به چالش می‌کشد، شکستی برای سیاست آمریکا محسوب می‌شود.

رابرت فورد، سفیر سابق آمریکا در دمشق به این روزنامه گفت: برگزاری انتخابات سوریه و رای دادن رئیس جمهوری این کشور در شهر دوما نشانه‌هایی دارند که از کسی پوشیده نیست، این امر نشانه‌ای از شکست دیپلماسی آمریکا است که روی انتقال قدرت از خاندان اسد از طریق مذاکرات سیاسی ژنو با نظارت سست سازمان ملل از هفت سال قبل حساب باز کرده بود.

فورد اظهار کرد: این انتخابات بر نبود هیچ گونه نفوذی از سمت آمریکا دلالت دارد چرا که در غیر این صورت اسد نمی‌توانست چنین کمپینی را با حمایت کامل نیروهای نظامی و دستگاه‌های امنیتی به راه بیندازد.

سفیر سابق آمریکا در سوریه تاکید کرد: قدرت‌های بزرگ همانند آمریکا نمی‌توانند این فرد را کنار بزنند.

واشنگتن پست در ادامه نوشت: سیاست آمریکا در دوره ریاست جمهوری جو بایدن حاکی از قصد این کشور برای حضور فعال در سوریه و انجام کاری فراتر از حمایت از انتقال کمک‌های بشردوستانه نیست و این کشور تا این لحظه فرستاده ویژه‌ای برای خود در سوریه تعیین نکرده است.

 

منبع:ایسنا 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات