صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۳۰۹۶۰
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

فزونی قدرت و استقلال کشور با عملکرد مجلس یازدهم

این مجلس قانون اقدام راهبردی را برای رفع تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران تصویب کرد و می توان گفت که بیشترین دستاورد  را برای  استقلال و تولید قدرت برای کشور داشته است.

زهرا ظهروند-خبرنگار/حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در خصوص عملکرد یک ساله مجلس یازدهم گفت: در مجموع عملکرد مجلس یازدهم قابل قبول است، اما به این معنا نیست که به همین اندازه می توانسته کار کند؛ لذا بنده معتقد هستم که ظرفیت این دوره از مجلس بیشتر از این می باشد و ظرفیت های آن در سال دوم خود می تواند هر چه بیشتر شکوفا شود.

وی با اشاره به مهم ترین مصوبات سال اول مجلس یازدهم تصریح کرد: مجلس یازدهم کار خود را در چند بعد پیش برده است که مهم ترین آن به نظر بنده، ایجاد و تولید قدرتی بود که مجلس در مقابل آنچه دشمن می خواست با بحث تحریم ها علیه انقلاب اسلامی ایجاد کند، انجام داد و قانون اقدام راهبردی را برای رفع تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران تصویب کرد و می توان گفت که بیشترین دستاورد  را برای  استقلال و تولید قدرت برای کشور داشته است.

حاجی دلیگانی افزود: اما به معنای این نیست که در بخش های دیگر کاری صورت نگرفته است؛  در بعد مسکن، تصویب قانون جهش تولید و تامین مسکن بود که البته هنوز به مرحله اجرا نرسیده است؛ بحث دیگر طرح مالیات بر عایدی سرمایه بود که جدا از بخش تولید بایستی حمایت شود،اما از بخش واسطه گری هم بتوانیم مالیات دریافت کنیم؛ با توجه به اهمیت تولید نباید بخش غیر تولید را بدون اینکه سهم بیت المال را بخواهند پرداخت کنند، آزاد بگذاریم.

وی به مصوبه های مهم دیگر این مجلس اشاره کرد و گفت: در زمینه امنیت غذایی و یارانه کالاهای اساسی مصوبه خوبی داشتیم و بحث دیگ دقت در تصویب بودجه سال 1400 بود. بحث های  دیگر در خصوص متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته تامین اجتماعی، حقوق سربازهای نظام وظیفه  و طرح تعالی جوانی جمعیت و خانواده بود که از آنها می توان به عنوان مهم ترین اقدامات سال اول مجلس یازدهم نام برد. ضمن اینکه در بعد نظارتی هم اقدامات خوبی صورت گرفته است که اگر اتفاق نمی افتاد، مسائل خیلی مسائل بیشتری اتفاق می افتاد.

 وی با اشاره به هجمه هایی که طی یک سال گذشته به این دوره از مجلس شد، اظهار کرد: به دلیل اینکه اکثریت بچه های انقلابی این مجلس را تشکیل داده اند، آن را زمینه ساز ایجاد دولت حزب اللهی جوان می دانستند و از این باب، همه دشمنی ها را علیه آن انجام دادند که این نکته را به جامعه القاء کنند که مجلس انقلابی هم کارایی ندارد و نمی تواند موفق باشد، لذا به یک فرد از جریان انقلابی به عنوان رئیس جمهور رای ندهید.

حاجی دلیگانی افزود: فقط به تنهایی از مجلس ناراحت نیستند، بلکه از این ناراحت هستند که بعد از مجلس، دولت را که عمده امکان های کشور، بودجه و نیروی انسانی کشور و بالای 90 درصد ظرفیت های کشور که در قوه مجریه قرار دارد را از دست بدهند؛ چراکه می توان گفت بعد از انقلاب اسلامی تا کنون، به جز یک مدت کوتاه، همیشه دولت در اختیار یا جریان لیبرال یا اصلاح طلب یا افرادی بوده که مربوط به جریان انقلابی نبودند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در طی این 4 دهه توانستند نیروهای انسانی خود را عمدتا در بدنه دولت رشد داده و تزریق کنند و یکی از ناکارآمدی های بدنه دولت نیز به همین موضوع تزریق نیروهای این چنینی بی انگیزه برمی گردد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات