صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۳۱۰۶۲

پیش‌بینی افسر صهیونیست درباره سناریوی دردناک برای اسرائیل در جنگ با حزب‌الله

 «تل لیو رام» افسر صهیونیست در مقاله‌ای در روزنامه اسرائیلی معاریو اعلام کرد: در یک سناریوی نظامی که در آن پیش‌بینی می‌شود اسرائیل در جنگ آینده مقابل حزب‌الله و حماس قرار خواهد گرفت بخش‌های زیادی از مناطق اسرائیل در معرض تهدید موشک‌ها قرار دارند و همزمان با آن اوضاع در کرانه باختری و نیز داخل شهرهای عربی اسرائیل به‌شدت منفجر خواهد شد که این موضوع نیاز به تلاش واقعی جهت محافظت از جبهه داخلی دارد.

این افسر صهیونیست افزود: می‌توان گفت که حماس در جنگ اخیر علاوه بر شعله‌ور شدن اوضاع در کرانه باختری و قدس و آشوب‌هایی که در شهرهای عربی اسرائیل به‌پا شد، خواستار پیوستن نیروهای بیشتری به این جنبش در مقابله با اسرائیل بود و همزمان با آن جبهه دیگری از سمت لبنان به‌سوی اسرائیل باز خواهد شد.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر عرصه غزه تهدید بزرگی برای اسرائیل محسوب می‌شود که ارتش و سرویس‌های امنیتی دیگر باید در مرحله آینده آماده مقابله با آن باشند.

این افسر صهیونیست تصریح کرد: قرار بود ارتش قبل از شروع جنگ غزه یک مانور گسترده نظامی برگزار کند که در آن سناریو یک جنگ همه‌جانبه شبیه‌سازی شده بود؛ به این صورت که درحالی که موشک‌ها از سمت غزه به مناطق اسرائیل شلیک می‌شود حزب‌الله نیز حملات موشکی خود علیه اسرائیل را آغاز خواهد کرد و در این شرایط اسرائیل نیاز به یک جبهه داخلی قدرتمند دارد.

وی با انتقاد از عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی و ضعف جبهه داخلی در برابر تهدیدها تأکید کرد: در حالی که همه این نگرانی‌ها وجود دارد اما آمادگی دولت برای مقابله با این تهدید‌ها طی سال‌های اخیر در بهترین حالت آن بسیار کم و جزئی است؛ زیرا توانایی‌های حزب‌الله در جبهه شمالی بسیار بیشتر است. همچنین تصور اینکه حزب‌الله در زمان حاضر تمایلی به شروع جنگ با اسرائیل ندارد نباید در آماده‌سازی جبهه داخلی اسرائیل تأخیر ایجاد کند و ما باید برای مقابله با وضعیت اضطراری آماده باشیم.

افسر مذکور صهیونیست توضیح داد: در جنگ آینده مناطق مسکونی اسرائیل به‌شدت تهدید خواهد شد؛ چرا که قدرت آتش حزب‌الله به هیچ وجه قابل مقایسه با توانایی‌های حماس از نظر کمی و کیفی و دقت موشک‌ها نیست و صدها غیرنظامی اسرائیلی تحت تأثیر پیامدهای جنگ با حزب‌الله قرار خواهند گرفت، علاوه بر آن میزان خسارت‌هایی که به منازل مسکونی و زیرساخت‌های اسرائیل در این جنگ وارد خواهد شد به‌گونه‌ای است که اسرائیلی‌ها تا کنون ندیده‌اند.

وی در پایان ضمن اشاره به عدم آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با تهدیدهای حزب‌الله تأکید کرد: تیم‌های امداد و نجات و نیروهای ذخیره و نیز مقامات داخلی آمادگی برای مقابله با تهدیدات پیش‌بینی‌شده در جنگ آینده را ندارند این موضوع به‌ویژه در فرماندهی جبهه داخلی به‌وضوح دیده می‌شود، در این شرایط نیاز به یگان‌های اضافی برای آموزش جهت مقابله با انواع تهدیدها و چگونگی پاسخ به دشمنان در شرایط اضطراری داریم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات