سیاسی >>  انتخابات >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۳۱۱۳۱
خط امام - 1

امام خميني(ره): در هر شرايطي در انتخابات شرکت مي‌کنم!

تکليفي است که به همه ملت متوجه است , به زن و مرد , و به آن کسي که به حد راي دادن قانوني رسيده واجب است اين مساله که در پاي صندوق هاي تعيين رئيس جمهور حاضر بشوند و راي بدهند.

انتخابات از نگاه امام خميني(ره), يکي از عرصه هاي مهم نبرد با استکبارجهاني و دشمنان ملت ايران است. به همين دليل است که نه تنها امام خميني در تشويق مردم به شرکت در انتخابات از ادبيات ويژه حماسي بهره مي‌بردند، بلکه به وضوح ابراز مي‌کردند که شکست در انتخابات و عدم حضور گسترده مردم در انتخابات سبب مي‌شود که مثل دوره مشروطيت, انقلاب شکست بخورد و عناصر غير معتقد به انقلاب و اسلام و مزدوران استکبار به قدرت دست يابند. امام خميني در اين باره مي‌فرمودند:

«تکليفي است که به همه ملت متوجه است , به زن و مرد , و به آن کسي که به حد راي دادن قانوني رسيده واجب است اين مساله که در پاي صندوق هاي تعيين رئيس جمهور حاضر بشوند و راي بدهند. اگر سستي بکنيد , کساني که مي خواهند اين کشور را به باد فنا بدهند , ممکن است پيروز بشوند... اگر مردم , اسلام را , استقلال و آزادي را , نبودن تحت اسارت شرق و غرب را مي خواهند , همه در انتخابات شرکت کنند و در صحنه حاضر باشند... در هر صورت ما بايد از کيد اين خائنين هيچ وقت غافل نشويم . اينها دائما مشغول نقشه کشي هستند و دائما مشغول توطئه هستند براي اينکه اين سيلي اي که از اسلام خورده اند اينها, به اين زودي جبران پذير نيست. اينها مي خواهند و مي دانند که با زور نمي شود اين کار را انجام داد, اگر هم يک وقتي مي‌گويند که ما با زور و نظامي مي‌کنيم, اين بيخود مي‌گويد خودشان هم مي فهمند که بيخود مي‌گويد. آنها اگر بخواهند کاري بکنند همين از ناحيه خود مردم, از ناحيه دانشگاه, از ناحيه بازار, از ناحيه کارگرها, از ناحيه کارخانه ها , از اين جاها مي‌خواهند صدمه بزنند. شما اگر بخواهيد براي خدا باشد يا براي ملت‌تان باشد يا براي زندگي خودتان باشد , بخواهيد اسير نباشيد بايد همه توجه کنيد و گول اين حرف‌ها را نخوريد و در انتخابات به طور فعال همه دخالت بکنيد. (9/12/62)

در انتخابات ۱۳۶۷ که آخرين انتخاباتي بود که در زمان حيات امام خميني(ره) برگزار گرديد , معظم له در بخشي از پيامي که به مردم درباره شرکت در انتخابات , فرستادند , چنين فرمودند : «اينجانب در هر شرايطي در انتخابات شرکت مي‌کنم و انشاالله دنيا خواهد ديد که مردم عزيز ايران چگونه حماسه حضور گذشته خويش را در سراسر ميهن اسلامي تکرار خواهند کرد» (7/1/67)

حضرت امام در آستانه سومين دوره انتخابات رياست جمهوري با صدور پيامي خطاب به ملت ايران از ايشان خواست که با همه توان به ميدان آيند و حماسه اي بزرگ خلق کنند که دشمنان انقلاب اسلامي را مايوس سازد. ايشان مي فرمايند:

«امروز شرکت در انتخابات رياست جمهوري نه فقط يک وظيفه اجتماعي و ملي است , بلکه يک وظيفه شرعي اسلامي و الهي است که شکست در آن , شکست جمهوري اسلامي است , که حفظ آن بر جميع مردم از بزرگترين واجبات و فرايض است و وسوسه در آن از شيطان بلکه عمال شيطان بزرگ است. برادران و خواهران ! با هشياري بسيار و ديد اسلامي سياسي با مسائل برخورد کنيد و از وسوسه منحرفان و مخالفان اسلام و وابستگان به سياست اجانب اجتناب نماييد که اينان با هر وسيله مي‌خواهند پايه هاي جمهوري اسلامي را متزلزل کنند و به خيال رسيدن به مقاصد خودشان , از هر فرصتي بهره برداري نمايند و نگذارند که شما در اين امر حياتي که شخصيت خود و کشورتان بسته به آن است شرکت کنيد» (2/7/60)

در اين نگاه، انتخابات, عرصه مقابله با استکبار است و وظيفه همه اين است که سهمي در اين مواجهه داشته باشند. انتخابات جهادي است که هيچ هزينه و هيچ خطري براي سربازانش (عموم مردم ) ندارد ولي همين جهاد في سبيل الله, نتيجه اي بسيار بزرگ و با اهميتي داشته و آينده انقلاب را تضمين مي‌کند و دشمنان را بار ديگر مايوس و نااميد و سرگردان خواهد نمود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات