صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۳۱۱۶۶

هشدار بی‌سابقه نهاد اطلاعاتی تل‌آویو درباره خشونت داخلی در فلسطین اشغالی

هشدار شاباک در حالی مطرح شده است که نتانیاهو در پست‌هایی که فضای مجازی منتشر کرد، هشدار داد که ائتلاف فوق، یک «دولت خطرناک چپگرا است».

در حالیکه تل‌آویو در آستانه برکناری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک یا شین بت) روز گذشته (شنبه) با صدور بیانیه‌ای بی‌سابقه در خصوص احتمال وقوع خشونت داخلی در سرزمین اشغالی هشدار داد.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در حالی با چشم‌انداز پایان نخست‌وزیری ۱۲ ساله خود روبرو است که در بامداد چهارشنبه هفته گذشته با موافقت «یائیر لاپید» رئیس حزب «یش عتید» با پیوستن لیست مشترک عربی به ائتلاف تشکیل کابینه در رژیم صهیونیستی، وی ابزار لازم برای تشکیل کابینه را به دست آورد و قرار است لیست کابینه را به رئیس رژیم صهیونیستی تحویل دهد. احزاب تشکیل دهنده ائتلاف همگی توافق جدید را امضا کردند که طبق آن نخست وزیری دوره‌ای «بنت - لاپید» جانشین بنیامین نتانیاهو خواهد شد.

هشدار شاباک در حالی مطرح شده است که نتانیاهو در پست‌هایی که فضای مجازی منتشر کرد، هشدار داد که ائتلاف فوق، یک «دولت خطرناک چپگرا است».

طبق گزارش رویترز، برخی گروههای راستگرا به شدت از نفتالی بنت به خشم آمده‌اند و پست‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی علیه وی منتشر کرده‌اند و وی را مورد حمله لفظی قرار داده‌اند و تهدید کرده‌اند.

به دنبال افزایش تنش‌های داخلی، شاباک سطح تدابیر امنیتی را برای بنت که قرار است نخست‌وزیر آینده رژیم صهیونیستی باشد، افزایش داده و همچنین سطح حفاظت از برخی دیگر از سیاستمداران این رژیم که حامی ائتلاف سیاسی جدید هستند را نیز بالا برده است.

طبق گزارش رویترز، پیش از برگزاری انتخابات، بنت قول داده بود که به هیچ عنوان به حزب میانه‌رو لاپید یا لیست مشترک عربی ائتلاف نخواهد کرد.

«ناداو آرگامان» رئیس شاباک بدون اشاره به هرگونه اسمی هشدار داد: «ما اخیراً شاهد افزایش شدید گفتمان‌های خشونت‌آمیز و تحریک‌آمیز به ویژه در شبکه‌های اجتماعی بوده‌ایم. چنین گفتمان‌هایی ممکن است در بین برخی گروهها و افراد خاص این گونه تفسیر شود که اجازه فعالیت‌های خشونت‌بار و غیرقانونی را دارند که حتی ممکن است موجب خسارات جانی شود».

آرگامان از رهبران سیاسی و مذهبی رژیم صهیونیستی خواست تا حس مسئولیت بیشتری از خود نشان دهند و تحریکات احتمالی را کاهش دهند.

طبق گزارش رویترز، هشدار رئیس شاباک یادآور روزهایی است که به ترور «اسحاق رابین» نخست‌وزیر وقت در سال ۱۹۹۵ منجر شد که به دلیل صلح با سازمان آزادی‌بخش فلسطین به دست یک دانشجوی افراطی صهیونیستی ترور شد.

طبق این گزارش، سالهاست که چپگرایان رژیم صهیونیستی انگشت اتهام را به سمت نتانیاهو نشانه رفته‌اند که در زمان ترور رابین از مخالفان محسوب می‌شد و بر این باورند که در تحریک احساساتی نقش داشته است که به ترور رابین منجر شد که البته نتانیاهو این اتهامات را رد کرده است و بارها کشته شدن اسحاق رابین را محکوم کرده است.

لاپید و بنت ابراز امیدواری کرده‌اند که کابینه وحدت آن‌ها اختلافات عمیق سیاسی میان صهیونیست‌ها را التیام بخشد و نفرت را از بین ببرد.

جدیدترین نظرسنجی شبکه تلویزیونی «ان ۱۲» رژیم صهیونیستی که نتایج آن روز شنبه منتشر شد، حاکی از آن است که ۴۶ درصد از صهیونیست‌ها از کابینهه بنت-لاپید حمایت می‌کنند و ۳۸ درصد خواهان برگزاری یک انتخابات دیگر هستند و ۱۵ درصد نیز نظر خاصی نداشتند.

هشدار شاباک در حالی مطرح شده است که کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی  اعلام کرد که «نفتالی بنت» رئیس حزب یامینا در فلسطین اشغالی که احتمال زیاد نخست‌وزیر آتی این رژیم باشد، به قتل تهدید شده است. 

علی‌رغم آن که جنگ ۱۲ روزه غزه در بامداد روز جمعه (هفتم خردادماه)  پایان یافت اما اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه ساکنان فلسطینی اراضی ۴۸ و بیت‌المقدس ادامه دارد.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی عصر روز شنبه «جیوارا البدیری» خبرنگار شبکه خبری الجزیره را پس از ضرب و شتم در منطقه «الشیخ جراح» در قدس اشغالی بازداشت کرد.

بر اساس فیلم‌های ویدئویی منتشر شده، نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به البدیری که در حال پوشش فعالیت‌ها در منطقه الشیخ جراح در قدس بود بازداشت کردند و دوربین وی را نیز شکستند.

در پی تشدید تنش‌ها در فلسطین اشغالی به دنبال اعلام ائتلاف جدید، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه خواستار لغو راهپیمایی صهیونیست‌ها در قدس اشغالی موسوم به «راهپیمایی پرچم» شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات