صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۳۱۳۱۴

آمریکا 4 نیکاراگوئه‌ای را تحریم کرد / دختر اورتگا در لیست تحریم‌ها

آمریکا با اعلام تحریم علیه چهار تبعه نیکاراگوئه، از جمله دختر رئیس جمهور دنیل اورتگا هشدار داد که به استفاده از ابزارهای دیپلماتیک و اقتصادی علیه اعضای دولت چپ که متهم به تضعیف دموکراسی هستند، ادامه خواهد داد.

به گزارش رویترز، آنتونی بلینکن، دولت نیکاراگوئه در بیانیه‌ای با انتقاد از اقدام واشنگتن به عنوان مداخله در امور داخلی خود نام برد و گفت: "دولت آشتی و وحدت ملی به شدت به این نقض مکرر توافق نامه‌های بین المللی اعتراض می‌کند.
وزیر امور خارجه آمریکا از دنیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه خواست تا نامزدهای بازداشت شده انتخابات ریاست جمهوری و همچنین دیگر رهبران جامعه مدنی و مخالفان را که طی هفته گذشته در یک "موج سرکوب" دستگیر شدند، آزاد کند.
بلینکن در بیانیه‌ای گفت: همانطور که این تحریم‌ها نشان می‌دهد ، کسانی که از رژیم سرکوبگر اورتگا حمایت می‌کنند، باید هزینه‌اش را بدهند. آمریکا به استفاده از تمام ابزارهای دیپلماتیک و اقتصادی برای حمایت از درخواست‌های مردم نیکاراگوئه برای آزادی و پاسخگویی بیشتر و همچنین انتخابات آزاد و عادلانه ادامه خواهد داد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا، دختر اورتگا ، کامیلا اورتگا موریلو ، که همچنین یکی از مقامات ارشد دولت است، و سه نفر دیگر را به حمایت از دولت و تضعیف دموکراسی، سوء استفاده از حقوق بشر و وضع قوانین سرکوبگرانه متهم کرد. وزارت خزانه‌داری گفت که کامیلا اورتگا مدیریت شبکه تلویزیونی کانال ۱۳ که یک رسانه خانوادگی است را عهده‌دار شده و رئیس جمهور "از قوانین و مقررات مالیاتی و دولتی برای ارتقای ایستگاه‌های تحت مدیریت خانواده‌اش و فشار به رسانه‌های مستقل رقیب استفاده می‌کند.
لئوناردو اوویدیو ریس رامیرز ، رئیس بانک مرکزی نیکاراگوئه. ادوین رامون کاسترو ریورا ، معاون شورای ملی نیکاراگوئه ؛ و خولیو مودستو رودریگز بالادارس ، سرتیپ ارتش نیکاراگوئه و مدیر اجرایی انستیتوی نظامی رفاه اجتماعی از افرادی هستند که در لیست تحریمی آمریکا قرار گرفتند.
بر این اساس  دارایی‌های این افراد در آمریکا بلوکه شده و به طور کلی آمریکایی‌ها از معامله با آنها منع شده‌اند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات