صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۳۱۳۲۰

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور اعلام کرد/ برگزاری تمام الکترونیکی انتخابات شوراها در ۲۴ مرکز استان

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور از برگزاری تمام الکترونیکی انتخابات شوراها در ۲۴ مرکز استان خبر داد و گفت: در ۲۴ مرکز استان رای دهندگان در انتخابات شوراها به‌جای تعرفه کاغذی یک کارت الکترونیک دریافت خواهند کرد و از طریق دستگاه اخذ رای می‌توانند رای خود را با ورود کد داوطلب انجام دهند و از این طریق عملیات شمارش آرا به سرعت و با دقت در پایان زمان رای گیری انجام خواهد گرفت.

 امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه جلسه ستاد انتخابات استان تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فردا (جمعه) مانور سراسری انتخابات در کشور برگزار می‌شود، خاطر نشان‌ داد: درمتنوری که فردا برگزار می‌شود تعدادی از شعب اخذ رای فعال می‌شود و تست‌های لازم از دستگاه های الکترونیکی انجام خواهد شد تا با هماهنگی‌های انجام شده بتوانیم بدون مشکل انتخابات را به نحو بسیار خوب اجرا کنیم.
وی گفت: در جلسه امروز ستاد انتخابات استان تهران شیوه مانیتورینگ و پایش شعب از طریق سامانه جامع انتخابات و تمهیداتی که فرمانداران باید داشته باشند و نظارت‌هایی که باید انجام گیرد و اقداماتی که سازماندهی شده، توضیح داده شد.
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با اشاره به انجام الکترونیکی عملیات تجمیع آرا در انتخابات روز ۲۸ خرداد، اظهار کرد: شیوه تجمیع آرا و هماهنگی‌های لازم با شورای نگهبان انجام گرفته است تا بتوان از محل شعبه به شکل دقیق تجمیع آرا را انجام داد و سازماندهی‌های لازم برای ارتباطات و احراز هویت رای دهندگان انجام گرفته است.
 
 
شجاعان همچنین گفت: انتخابات شوراها در ۲۴ مرکز استان به شکل تمام الکترونیک انجام خواهد شد و رای دهندگان به‌جای تعرفه کاغذی یک کارت الکترونیک دریافت خواهند کرد و از طریق دستگاه اخذ رای می‌توانند رای خود را با ورود کد داوطلب انجام دهند و از این طریق عملیات شمارش آرا به سرعت و با دقت در پایان زمان رای گیری انجام خواهد گرفت.
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با اشاره به راه‌اندازی سامانه «انتخاب ایران» خاطر نشان کرد: برای اولین بار سامانه‌ای آماده شده که مردم می‌توانند با مراجعه به آدرس Entekhabiran.moi.ir از طریق آن اطلاعات تایید شده کلیه داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ و صفحات مجازی معرفی شده را مشاهده کرده و ارتباط مستقیم با داوطلب برقرار کنند. این سامانه همچنین قابلیت این را دارد که رای دهندگان بتوانند در روز اخذ رای نزدیک ترین شعب را روی نقشه ملاحظه کنند و با توجه به شرایط کرونایی خلوت‌ترین شعبه نشان داده خواهد شد.
شحاعیان در ادامه اظهار کرد: به دلیل شیوع بیماری ویروس کرونا، حدود ۱۰ هزار شعبه در سراسر کشور اضافه شده است و این اقدام باعث ایجاد شرایط مناسب‌تر و ازدحام کمتر جمعیت و رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی خواهد شد. در مجموع شعب اخذ رای برای انتخابات شوراها بیش از ۷۴ هزار شعبه است که برای انتخابات ریاست جمهوری برخی شعب سیار می‌شود و این آمار به ۷۰ هزار شعبه می‌رسد.
وی در پایان گفت: از ۳۱ استان کشور، در مراکز ۲۴ استان انتخابات تمام الکترونیک در تمامی شعب برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا خواهد بود و در سایر شعب سراسر کشور تمام عملیات احراز هویت، ارسال صورتجلسات، تعریف صورتجلسه و ورود اطلاعات همچنین عملیات تجمیع تا زمان نتیجه گیری کاملا الکترونیکی، شفاف و قابل کنترل و پایش است.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات