صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۳۱۳۶۸

اقیانوس اطلس و ریاست جمهوری سیزدهم

پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی

ایران وارد نیمکره غربی و حیاط‌خلوت آمریکا شد و وزیر دفاع آمریکا هم فقط به ابراز نگرانی در این زمینه پرداخت. داستان حضور ایران در این منطقه از این قرار است که ناوگروه نیروی دریایی ارتش 20 اردیبهشت ماه، بعد از طی مسیر طولانی و عبور از دماغه امید نیک و دور زدن آفریقا و با طی شش هزار مایل دریایی، یعنی نزدیک به 12 هزار کیلومتر، پس از سی روز دریانوردی هم‌اکنون به اقیانوس اطلس رسیده است و مسیر خود را برای اجرای طولانی‌ترین مأموریت دریایی به سمت اقیانوس اطلس شمالی ادامه می‌دهد. این حضور مقتدرانه بدون کمک سایر کشورها، حاکی از اقتدار، عزت‌نفس، شجاعت و اعتمادبه‌نفس نیروهای نظامی ایران است. تجربه نشان داده است که هرجایی نیروهای نظامی یک کشور حضور داشته باشند، همان‌جا اقتصاد، دیپلماسی و باورهای ملی هم امکان حضور خواهند داشت.

گزاره‌های خبری: 1- جمهوری اسلامی ایران در زمینه مسائل نظامی نه‌تنها توان بازدارندگی دارد، بلکه در همه سلاح‌ها، ادوات و تکنیک‌های نظامی، در خوداتکایی کامل قرار دارد و علی‌رغم تحریم قوای مسلح جمهوری اسلامی، همچنان پیشتاز در عرصه‌های دفاع دریایی، هوایی و زمینی است؛ سال گذشته دیوید اندلمن، مدیر اجرایی پروژه «ردلاین» با اشاره به افزایش قدرت ایران در منطقه و آمادگی آمریکا برای خروج از مناطق نزدیک به ایران، گفته بود که تهدید نظامی ایالات‌متحده علیه ایران ۲۰ سال است که به‌عنوان یک گزینه روی میز مطرح می‌شود. از زمان بروز بحث و جدال هسته‌ای ایران در سال ۲۰۰۲، ایالات‌متحده ایران را به حمله نظامی تهدید کرده است. در مقابل ایران نیز تأکید کرده که حملات تلافی‌جویانه آن برای ایالات‌متحده پشیمان‌کننده خواهد بود. ایران یک کشور عظیم ۸۵ میلیون نفری است که دارای یک نیروی نظامی مجهز آماده دفاع است. 2- سال 1397 مقام معظم رهبری در سخنانی تأکید کردند که «دشمن ما اتاق جنگ را برده است در وزارت خزانه‌داری؛ [اتاق] جنگ علیه ما به‌جای وزارت دفاع، وزارت خزانه‌داری آن‌ها است، به شکل فعّال هم مشغول‌اند»؛ بنابراین وزارت دفاع و نیروهای نظامی آمریکا دیگر نمی‌توانند آسیبی به ایران وارد کنند و دولت دوازدهم نیز باید اتاق جنگ خود را از وزارت خارجه به وزارت اقتصاد و بانک مرکزی می‌برد تا هم تحریم‌ها بی‌اثر شود و هم زندگی مردم بهبود یابد.

نکته پایانی: تجربه نظامی کشورمان نشان داده است که اگر در حوزه اقتصادی نیز مانند حوزه نظامی قدرت درون‌زا داشتیم و به ظرفیت‌های داخلی توجه می‌کردیم، عرصه‌های زندگی مردم آن‌قدر دچار تلاطم نمی‌شد. کشور ما در دوره سیزدهم ریاست جمهوری به فردی نیاز دارد که به مقوله تولید ثروت و گسترش رفاه عمومی و تولید بنگاه‌های مهم ثروت‌ساز و ثروتمند کردن جامعه و کشور بدون توجه و دست‌درازی به بیگانگان اعتقاد داشته باشد، 28 خرداد فرصت عبور از تحریم‌ها و اقتصاد سست و ضعیف است و بازوهای اقتصاد ایران همانند نیروهای نظامی وطن، امکان توسعه به سرزمین‌های دوردست را داراست. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات