صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۳۱۳۹۰

حضور حداکثری و انتخاب اصلح

پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان

شش روز تا خلق فرصت طلایی برای عبور از مشکلات و افزودن برگ زرین دیگری به کتاب قطور افتخارات ملت ایران باقی مانده است؛ مشروط بر اینکه مردم از این فرصت زمانی باقیمانده استفاده نمایند و پیرامون دو نکته مهم که به آینده خود، فرزندان و میهنشان مربوط می‌شود، تأمل بیشتری نمایند.

نکات تحلیلی: 1- نکته مهم‌تر اصل حضور در پای صندوق‌های رأی برای تعیین مسیر آینده و سرنوشت سیاسی و اقتصادی کشور است. این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که ما بر تمام القائات و اغواگری‌های دعوت‌کننده به عدم حضور از سوی بدخواهان این ملت پیروز شویم. امروز تلاش دشمن این است که مبتنی بر پاره‌ای کاستی‌ها و مشکلات آزاردهنده، مردم را از «حق انتخاب» خود بازدارد. پس حضور با شور و گسترده مردم در پای صندوق‌ها مهم است چون می‌تواند هم به لحاظ کیفیت و نوع دولت آینده مؤثر واقع شود و هم هر چه کمیت و تعداد مشارکت‌کننده‌ها بیشتر باشد، پشتوانه قوی برای دولت قوی در عرصه استیفای حقوق ملت و مقابله با زیاده‌خواهی‌ها در عرصه جهانی خواهد بود. 2- نکته دوم، شرط کافی برای شرط لازم مشارکت حداکثری، یعنی انتخاب اصلح است. مشارکت بالا و انتخاب مطلوب لازم و ملزوم هم‌اند و این دو باهم مقدمه عبور از مشکلات هستند. انتخاب اصلح درگرو توجه مردم به سه عامل در بین مختصات و خصایص نامزدهای ریاست‌جمهوری است: رویکرد گفتمانی آن‌ها مبتنی بر این‌که کدام‌یک اعتقاد تغییر وضعیت موجود با دال اصلی بهره‌گیری از داشته‌ها و ظرفیت‌های داخلی را دارد. دوم کارنامه هر یک از این نامزدهاست؛ باید به‌دقت و مبتنی بر تجربیات گذشته آن‌ها بررسی شود که کدام‌یک جنم مدیریت مشکلات امروز را دارد و سوم اینکه برنامه نامزدها برای حل مشکلات حال و آینده مردم چیست و اساساً هرکدام چه پاسخ معتبری برای حل مشکلات اقتصادی کشور دارند. اگر وفق بیان حکیمانه رهبری فرزانه انقلاب، مردم این برنامه‌ها و راه‌حل‌ها را منطقی و معتبر بدانند، یقیناً در افزایش اصل مشارکت آن‌ها نیز مؤثر خواهد افتاد.

نکته راهبردی: شرط اصلی برآورده شدن شروط بالا که به نوبه خود مشارکت بالا و انتخاب اصلح را به دنبال خواهد داشت، این است که نامزدی با رأی کیفی و کمی حداکثری مردم، مأمور به تشکیل دولت تحول‌آفرین شود که گفتمانش در طول گفتمان ولایت و سیاست‌های کلی نظام باشد تا انرژی‌ها صرف حرکت روبه‌جلوی کشور و حل مشکلات شود، نه مدیریت و مراقبت از عملکرد رئیس‌جمهوری که برمدار بیرونی حرکت می‌کند. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات