تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۳۱۴۷۲
بیانیه مرکز بسیج اساتید حوزه علمیه قم درآستانه انتخابات ریاست جمهوری 1400

اقتدار حضور

پیروزی مردم ایران در رویدادهای مختلف انقلاب اسلامی همواره مدیون پشتیبانی و حضور حداکثری آنان بوده است. عاملی که دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی همیشه بدان اذعان نموده و همواره تلاش داشته اند که از این نقطه ثقل اقتدار بکاهند. اکنون در طلیعه گام دوم انقلاب، انتخابات ریاست جمهوری 28 خرداد 1400 بار دیگر حضور گسترده مردم می تواند پیشران کشور در یکی دیگر از پیچ‌های تاریخی و مهم باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم
اقتدار حضور
پیروزی مردم ایران در رویدادهای مختلف انقلاب اسلامی همواره مدیون پشتیبانی و حضور حداکثری آنان بوده است. عاملی که دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی همیشه بدان اذعان نموده و همواره تلاش داشته اند که از این نقطه ثقل اقتدار بکاهند. اکنون در طلیعه گام دوم انقلاب، انتخابات ریاست جمهوری 28 خرداد 1400 بار دیگر حضور گسترده مردم می تواند پیشران کشور در یکی دیگر از پیچ‌های تاریخی و مهم باشد. در این راستا برخی ملاحظات معرفتی در پرتو اندیشه سیاسی اسلام بیان می‌شود:
1. بنا بر نظام سیاسی اسلام ، حق حاکميت از آن خداوند است. و حکومت اسلامي بر گرفته از معارف اسلامی است پس حکومت اسلامي جزء جدایی‌ناپذیر اسلام است و حفظ آن به‌مثابه حفظ اسلام قلمداد می‌شود. بنابراين نظام اسلامي در عصر حاضر، امانت الهي بوده و حفظ آن از واجبات شرعي اولي و عيني شمرده می‌شود. بر اين اساس نه‌تنها حفظ نظام بر همه فرعيات ديني و واجبات شرعي مقدم است، بلکه اهميت حفظ آن از منظر امامین انقلاب بر فروع دین حتی بر نماز ، روزه و حج نیز رجحان دارد. در همین راستا امام ره حفظ نظام را از اوجب واجبات اعلان می کند و در بیانیه‌های این روزهای مراجع معظم تقلید می‌بینیم که حضور در انتخابات را واجب عینی و دلایلی برای وجوب شرعی و عقلی آن اقامه می‌کنند.
2. انتخابات یعنی گزینش حکمرانان که تأثیر مستقیم در زندگی دینی ، فردی و اجتماعی ما دارند آنهم انتخاب اصلح وظیفه ای شرعی و قانونی است این تکلیف در کنار حقی است که هر انسان می‌خواهد از حق خود در تعیین سرنوشت فردی، اجتماعی بهره برده و حقی هم که جامعه بر او دارد ادا کند.
3. ایجاد تغییر یا حفظ وضع موجود وابسته به تصمیم و رأی ماست و خداوند تغییر در اقوام گوناگون را در گرو تغییر در رفتار آنان قلمداد نموده است چنان‌که در سوره رعد آّیه 11می‌فرماید:«إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ ؛ خدا حال قومى را تغيير نمى‌دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند».
4. در حوادث بعد از انقلاب گاهی مردم به سوئی گرایش یافته و یا آنها را فریب داده به سوئی سوق داده اند که در مواردی تبعات آن نارضایتی از وضعیت ساخته اکثریت بوده است با همه این کاستیها همه می دانیم که دستاورد چهل‌ساله انقلاب تحول شگرفی در تاریخ ایران و منطقه و جهان به دنبال داشته است در نتیجه باید بانیان و به وجود آورندگان نا بسامانیها را تغییر داد.
5. ، انسان در عین مختار و آزاد بودن، مسئول رفتار و اعمال اختیاری و موضع‌گیری‌های خود می باشد و در قیامت ندا می‌رسد: نگاهشان دارید که آنان حتما مسئول‌اند(صافات:24: وَقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْئُولُون). در این نگاه گوش و چشم و قلب، همه مورد پرسش واقع خواهند شد(اسراء/36 : إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولً). حضور و یا عدم حضور در انتخابات، از آنجا که در مواردی صلاح را جاری و در مواردی می تواند فساد را گسترش دهد از مسائلی است که در قیامت مورد سوال قرار می گیرد
6. به‌جای این‌که بعداً از دیگران به‌ویژه رهبر معظم انقلاب بخواهیم در امور اجرایی و قوه مجریه دخالت کنند و جلوی خطای دولتیان را بگیرند، در وقت انتخاب رئیس‌جمهور، پس از مشاوره، گزینش درست انجام دهیم. زیرا بعداً مقام معظم رهبری به احترام رأی و تصمیم اکثریت مردم در موارد بسیاری دخالت نمی کنند گرچه معلوم شود که در انتخاب اشتباه است ، چنانکه امام ره در حالیکه فرمودند بنی صدر را قبول نداشتند اما به احترام رای مردم او را تحمل می کردند تا اینکه پس از مشکلاتی که برای ایران و انقلاب بوجود آمد و پس از اطمینان از نارضایتی عمومی و رای مجلس به عدم کفایت سیاسی او را از ریاست جمهوری برکنار کردند.
7. اکنون شما می توانید با انتخاب اصلح انقلاب و اسلام را در مسیر نورانی و موفق خویش یاری رسانده و در اجر و پاداش این سنت حسنه شریک باشید
8. عده ای تبلیغ می کنند که رای دادن شما بی تاثیر است در این مورد باید گفت اگر رای دادن ما بی تاثیر است چرا بیش از 3000 شبکه خارجی ما را از اینکار بی تاثیر دور ساخته و اصرار دارند که در انتخابات شرکت نکنیم
9. بی‌شک مشارکت حداکثری مردم در عرصه های مختلف و از جمله در انتخابات سایه جنگ را از کشور دور و توطئه های داخلی را خنثی و به ایجاد دولتی توانمند و مقتدر کمک کرده تا بتواند مسائل داخلی را سامان و چالش‌های خارجی را مدیریت کند ، از اینرو باید با توکل بر خداوند متعال و توسل به معصومان علیهم‌السلام،و بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری ، با حضور حداکثری و انتخاب اصلح موجبات تحقق دولت مقتدر را فراهم و زمینه ساز ظهور مولایمان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات