صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۳۱۵۲۰

رهبر دینی کلیمیان ایران: تحول جدی در جامعه نیازمند حضور در انتخابات است

رهبر دینی کلیمیان ایران گفت: با توجه به فشارها و تهدیدات دشمن، مشارکت در انتخابات یک نوع دفاع در مقابل دشمن محسوب می شود و از نظر دین یهود یک تکلیف شرعی است.
یونس حمامی لاله زار رهبر دینی کلیمیان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با تاکید بر حضور پرشور در انتخابات گفت: فردا ما برای انتخاب عالی‌ترین مقام اجرایی پای صندوق‌های رای حاضر می‌شویم و حق هر شهروند هست که در انتخاب سرنوشت خود و مردم کشورش سهیم باشد.

وی افزود: از سوی دیگر مشارکت در انتخابات یک وظیفه است؛ چراکه اگر ما انتظار تغییر و تحول جدی داریم باید در این زمینه تلاش کنیم؛ چرا که اگر در این زمینه تلاشی نداشته باشیم خداوند هم سرنوشت بهتری را برای ما رقم نخواهد زد.

رهبر دینی کلیمیان ایران اظهار داشت: امروز ما در شرایط سخت‌تری نسبت به دوران جنگ تحمیلی به سر می‌بریم، چراکه در آن زمان دشمن در مقابل ما و کاملا معلوم بود که با موشک و با اسلحه حمله می‌کند، اما چند سال است که درگیر جنگ اقتصادی تحمیل شده از سوی دشمن هستیم. دشمن حتی دارو را برای بیماران ما تحریم کرده و ما را از این حیث نیز در مضیقه قرار داده تا ما را تسلیم کند.

حمامی لاله زار خاطرنشان کرد: همان طور که در دوران جنگ تحمیلی مردم از ادیان، اقوام و اقشار مختلف به رهبری حضرت امام در مقابل دشمن ایستادند، امروز هم راهکار همین است که با وحدت و انسجام تحت رهبری رهبر معظم انقلاب در مقابل دشمن بایستیم.

وی افزود: هدف دشمن چیزی جز دلسرد کردن و ناامیدی مردم نیست و از این طریق به دنبال ضربه زدن به نظام و کشور ما هستند؛ چرا که از طرق دیگر توفیقی به دست نیاوردند.

رهبر دینی کلیمیان ایران اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری نیز همان طور که گفتم بهترین راهکار اتحاد و انسجام و یکپارچگی و حضور پرشور در انتخابات است و همگی باید دقت کنیم تا فرد اصلح را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کنیم.

حمامی لاله زار خاطرنشان کرد: وقتی دشمن جنگی را به ما تحمیل می‌کند، دفاع از کشور وظیفه همه ماست که این جنگ در دوره‌ای جنبه نظامی داشته و امروز شاهد ابعاد دیگری از جنگ‌های دشمن علیه کشورمان هستیم. اصل جنگ تغییر نکرده بلکه شاهد تغییر در نوع آن هستیم و امروز دشمن با فشارهای اقتصادی و تبلیغات سوء علیه کشورمان به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم است و ما باید جلوی این اقدامات دشمن بایستیم.

وی افزود: همان طور که گفتم چند سالی است که شکل جنگ تغییر کرده و البته خطرناک‌تر هم شده است و ممکن است تشخیص دشمن هم سخت‌تر باشد؛ چرا که در ظاهر برای مردم ما دلسوزی می‌کنند و با حرف‌های دلسوزانه مصاحبه می‌کنند، اما در اصل به دنبال ضربه زدن به کشور و مردم ما هستند.

رهبر دینی کلیمیان ایران اظهار داشت: هدف دشمن در هم شکستن استقامت و ابهت جامعه ایرانی است و در این دفاع در برابر دشمن نیز که یک دفاع مقدس است هیچ قصور و کوتاهی از فردی پذیرفته نیست و هر فرد در حد و توان خود هم با مشارکت و هم با انتخاب بهترین فرد باید در مقابل دشمن بایستد.

حمامی لاله زار خاطرنشان‌کرد: واجب‌ترین جنگ در دین یهود مقابله با دشمن و ایستادگی در برابر دشمن است. ما شروع به جنگ نکرده‌ایم، بلکه دشمن است که به ما حمله کرده و جنگ را به ما تحمیل کرده و هیچ فردی در شرایط فعلی برای دفاع در مقابل دشمن نیست و از نظر دین یهود نیز حضور در انتخابات و در دفاع از کشور یک تکلیف شرعی محسوب می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات