صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۳۱۵۲۸

انتخابات شگفتی‌ساز!

پایگاه بصیرت / عزیز غضنفری

انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با همه فراز و نشیب‌هایش برگزار شد. این انتخابات به جهت شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور، حقیقتاً یک انتخابات استثنایی به شمار می‌رود. در ادامه به برخی از مختصات این انتخابات-که حقیقتاً وصف شگفتی‌ساز شدن مردم در آن تعبیر دقیق و درستی است- اشاره می‌شود.

نکات تحلیلی: نکته اول در خصوص انتخابات پیش رو، خلق شگفتی توسط مردم است. دراین‌باره سخن زیاد است؛ اما نکته کلیدی دراین‌باره آن است که مردم بین عملکردها و اصل نظام اسلامی و ایران، تفکیک قائل شدند. در حقیقت حرف مردم آن بود که گلایه هست اما می‌آییم. نکته دوم در این زمینه به مدیریت کلان راهبری سیاسی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب برمی‌گردد؛ این نقش و تأثیرگذاری رهبر حکیم انقلاب صرفاً به انتخابات اخیر برنمی‌گردد. برای بررسی نقش رهبری عزیز انقلاب در انتخابات‌ها باید به رویه و مواجهه معظم له در دوران رهبری توجه کرد. در این خصوص سخن اساسی آن است که ایشان جایگاه و نقش انتخابات را در موقعیتی فراتر از رقابت بین کاندیداها و عملکرد دولت‌ها تعیین کرده و انتخابات را در سطح استراتژیک و در حوزه امنیت و انسجام ملی، تبیین و گفتمان سازی کرده‌اند. نکته سوم، درباره خصوصیات انتخابات 28 خرداد، یقیناً یکی از موضوعات اساسی، شکست پروژه تحریم انتخابات است. از دشمن انتظاری نیست و دشمنی جزء ذات آن است، اما روسیاهی برای کسانی ماند که در داخل کشور به اشکال مختلف پروژه تحریم انتخابات را در پیش گرفتند و درحالی‌که حقد و بغض دشمن بیرونی را تماشا می‌کردند، با آن در یک صف جمع شدند. حافظه تاریخی ملت ایران نفاق این جماعت را فراموش نخواهد کرد. نکته چهارم، شکست سنگین رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمنان و معاندین از دیگر ویژگی‌های انتخابات 28 خرداد است. نمی‌توان نقش و تأثیر امپراطوری رسانه‌ای دشمنان و دنباله‌های داخلی آنان را برای ناامیدسازی مردم نادیده گرفت؛ اما در امواج سنگین تبلیغات و القائات منفی، باز مردم مسیر علاقه به ایران اسلامی و راه امید به بهبودی شرایط را در پیش گرفتند که حقیقتاً مایه شگفتی است.

نکته پایانی: حالا اما انتخابات سپری شده و با پایان رقابت‌ها، فصل خدمت‌رسانی و آغاز همدلی برای یک دوره پرکار شروع شده است. شرایط کشور و اقتصاد و معیشت مردم طوری است که یک روز را نباید برای حل مسائل کشور و مردم از دست داد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات