صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۳۱۸۶۹

مقام سابق سیا: در وضعیت بی‌اعتمادی و راستی‌آزمایی با ایران هستیم

«دنیل هافمن» افسر ارشد بازنشسته خدمات مخفی و مقام سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره نحوه مدیریت مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران توسط دولت کنونی واشنگتن ابراز نگرانی کرد.

هافمن با بیان اینکه در پی موضع کنونی دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درقبال مذاکرات، احتمال شکست خوردن دیپلماسی وجود دارد، گفت:‌ «ما در وضعیت بی‌اعتمادی و راستی‌آزمایی با ایران قرار داریم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره ادامه داد: «باید یادمان باشد دو کشوری که به نیابت از ما برای توافق جدید با ایران در حال مذاکره‌اند، چین و روسیه هستند که حقیقتاََ چندان اهتمامی به منافع ما ندارند».

این مقام امنیتی سابق آمریکا با متهم کردن ایران به پنهان‌کاری در برخی مؤلفه‌های برنامه هسته‌ای خود، به کاخ سفید توصیه کرد: «بنظرم تا زمانی که نوعی موضع قدرتمندانه و مسلط در روابط با ایران ایجاد نکنیم، در وضعیت اقدامات متقابل گرفتار خواهیم بود».

هافمن همچنین ادعا کرد: «تا زمانی که در برابر ایران قدرتمند نباشیم، هیچ فرصتی برای دیپلماسی نخواهد بود».

این در حالی است که دولت بایدن مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند. مقام‌های کنونی آمریکا بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند اما تاکنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند.

با گذشت حدود دو هفته از پایان ششمین دور مذاکرات به منظور احیای برجام در شهر وین اتریش، هنوز زمان دور بعدی مذاکرات وین (دور هفتم) اعلام نشده و در همین خصوص «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در این مذاکرات در توئیتی نوشت که طرف‌های مذاکره کننده به زمان بیشتری نیاز دارند.

روز گذشته نیز روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی نوشت که دولت بایدن در تلاش برای تنظیم یک «توافق سفت‌و‌سخت‌تر و طولانی‌تر» درباره برنامه هسته‌ای ایران است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات