صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۳۱۸۷۲

نقش متحدان عرب اسرائیل در طرح تجزیه کشورهای عربی

این کارشناس صهیونیستی تاکید کرد: اسرائیل باید از اشتباهات گذشته و شکست‌های خود درس عبرت بگیرد و به گروه‌هایی متحد شود تا نفوذ حزب‌الله و ایران در منطقه را کم کند

به نقل از الواقع السعودی، « ایلی کارمون»  ژنرال و کارشناس  صهیونیستی اعلام کرد که با توجه به تلاش اسرائیل برای ترغیب آمریکا به مقابله با انرژی هسته‌ای ایران،  این کشور به یک استراتژی جامع‌تری برای رویارویی با ایران نیاز دارد.

سایت الواقع السعودی نوشت: این کارشناس صهیونیستی تاکید کرد: «با توجه به انتخاب « سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور منتخب ایران مقابله با این کشور  برای اسرائیل بسیار سخت شده است. انتخاب وی یک مرحله دشوار را پیش روی اسرائیل قرار می‌دهد. همچنین انتخاب سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران ممکن است آمریکایی‌ها را به بازنگری درباره روند مناسباتشان با ایران مجبور کند».

بر اساس گزارش سایت مذکور: ایلی کارمون در ادامه تاکید کرد که در زمانی که ایالت متحده آمریکا حضور نظامی خود را در خاورمیانه کاهش داده  و قدرت ایران در منطقه و توانایی انصارالله در یمن  در برابر عربستان و همچنین قدرت حزب‌الله در زمینه نظامی  افزایش یافته  و علاوه بر آن اسرائیل نیز در برابر جنبش حماس در جنگ غزه شکست خورده است، اسرائیل به استراتژی جامع‌تری نیاز دارد.

الواقع السعودی در ادامه نوشت: این استراتژی ممکن است شبیه ائتلاف‌های استراتژیک در دهه‌های شصت و هفتاد باشد که در سوریه و عراق افتاد و طی این استراتژی اقلیت کرد  برای رسیدن به خودمختاری و استقلال  تلاش کردند و در این حالت ایجاد منطقه حائل بین سوریه و ایران  برای اسرائیل مطرح می‌شود و این به معنای آن است که ایجاد فاصله میان ایران و سوریه  برای اسرائیل بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه این گزارش آمده است: این کارشناس صهیونیستی تاکید کرد: اسرائیل باید از اشتباهات گذشته و شکست‌های خود درس عبرت بگیرد و به گروه‌هایی متحد شود تا نفوذ حزب‌الله و ایران در منطقه را کم کند.درست است که مقامات اسرائیلی لبنان را به نابودی زیرساخت‌های داخلی در صورت جنگ با حزب‌الله تهدید می‌کنند اما  با این اقدام تمامی فرقه‌ها در لبنان دشمن اسرائیل خواهند شد و اسرائیل باید بداند که جامعه جهانی اجازه چنین اقدامی را به آن نخواهد داد .

 بر اساس گزارش الواقع السعودی الی کارمون در ادامه گفت پرتاب موشک‌های حزب‌الله به اسرائیل خسارت زیادی به این سرزمین وارد می‌کند. بدین ترتیب ایران تهدید اصلی برای اسرائیل محسوب می‌شود.

الواقع السعودی در پایان نوشت: ژنرال صهیونیستی تاکید کرد که هم‌پیمانان جدید اسرائیل در خلیج فارس نقش مهمی در استراتژی اسرائیل درخصوص تجزیه کشورهای عربی  ایفا می‌کنند و این سیاست اسرائیل باید اعلام شود تا تاثیر آگاهانه‌ای در میان مخاطبان مورد هدف  داشته باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات