صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۳۲۰۰۲

نشست منافقین و بهره برداری امنیتی غرب از گروهگ تروریستی

منافقان شخصیّت های دوگانه و دورویی دارند، ظاهری مسلمان و باطنی کافر؛ ظاهری صادق و باطنی ناراست؛ ظاهری مخلص و باطنی ریاکار؛ ظاهری امین و باطنی خیانت پیشه؛ ظاهری دوستانه و باطنی دشمن صفت

برگزاری نشست امسال منافقین در اروپا گرچه به اندازه نشست سال 2018 آنها در فرانسه از طرف غرب مهم تلقی نشد اما حضور مقامات آمریکایی و اروپایی در  نشست سازمان مجاهدین خلق که منفورترین گروهگ در بین مردم ایران است، نشان دهنده میزان دشمنی و در عین حال عمق کینه توزی غرب افراطی از جمهوری اسلامی ایران است.

نظر قرآن درباره منافقین
منافقان شخصیّت های دوگانه و دورویی دارند، ظاهری مسلمان و باطنی کافر؛ ظاهری صادق و باطنی ناراست؛ ظاهری مخلص و باطنی ریاکار؛ ظاهری امین و باطنی خیانت پیشه؛ ظاهری دوستانه و باطنی دشمن صفت و ... .

آیه ۱۷ و ۱۸ سوره بقره می فرماید: خداوند متعال در این دو آیه چنین می فرماید: «مَثَلُهُمْ کَمَثَلِ الَّذِی اسْتَوْقَدَ نَاراً فَلَمّا اَضاءَتْ ما حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنورِهِمْ وَ تَرَکَهُمْ فِی ظُلُمات لاَّ یُبْصِرُون صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لاَیَرْجِعُونَ».
ترجمه: مَثَل آنان (منافقان) همانند کسی است که آتشی افروخته (تا در بیابان تاریک، راه خود را پیدا کند)؛ ولی هنگامی که آتش اطراف او را روشن ساخت، خداوند (طوفانی می فرستد و) آن را خاموش می کند و در تاریکهای وحشتناکی که چشم کار نمی کند، آنها را رها می سازد، آنها کران، گنگها و کورانند؛ لذا (از راه خطا) باز نمی گردند!

در این آیه سخن از منافقان است که خود را در پس پرده نفاق پنهان ساخته اند؛ امّا سرانجام پرده نفاقشان دریده می شود و آنان رسوا می گردند. منافقان به انسانی تشبیه شده اند که تنها در بیابانی تاریک، سرگردان است و می کوشد به روشنی آتشی راه نجات پیدا کند؛ امّا راه به جایی نمی یابد و همچنان در سرگردانی و تاریکی بیابان تنها می ماند.

قرآن مجید با شدیدترین تعبیرات از منافقان یاد کرده است که به چند نمونه از آن اشاره می شود:
الف ـ خداوند در آیه ۴ سوره منافقین می فرماید: «هُمُ العَدُوّ فَاحْذَرْهُمْ» منافقان دشمنان واقعی هستند، پس از آنان بر حذر باش. قرآن مجید دشمنان مسلمانان را معرّفی کرده است؛  ولی در هیچ آیه ای چنین تعبیر شدیدی که در آیه مذکور بیان شده، درباره هیچ یک از دشمنان دینی بیان نشده است. برابر قواعد زبان عربی، این جمله دلالت بر آن می کند که منافقان «عدو» و دشمن حقیقی انسان محسوب می شوند.

ب ـ در ادامه آیه مذکور آمده است: «قاتَلَهُمُ اللّهُ اَنّی یُؤْفَکُونَ» خداوند آنها را [منافقان] بکشد، چگونه از حق منحرف می شوند؟ این بیان تند قرآنی منحصر به فرد است. «خدا منافقان را بکشد...» در قرآن درباره هیچ دشمنی چنین تعبیر قاطع، تند و شدید به کار برده نشده است.
 
ج ـ خداوند در آیه ۱۴۵ سوره نساء می فرماید: «اِنَّ المنافِقینَ فی الدَّرْکِ الاسْفَلِ مِنَ النّار وَ لَنْ تَجِدَ لَهُمْ نَصیراً» منافقان در پایین ترین مکان دوزخ قرار دارند و هرگز یاوری برای آنها نخواهی یافت. [بنابراین، از طرح دوستی با دشمنان خدا، که نشانه نفاق است، بپرهیزید.


از این آیه نتیجه گرفته می شود که خداوند رحمان، شدیدترین عذاب را برای منافقان قائل می شود و پر عذاب ترین مکانهای جهنّم را به آنان اختصاص می دهد. اینها، نشان دهنده حسّاسیّت موضوع نفاق و خطرآفرینی منافقان در همه دوران تاریخ، تا زمان حاضر است.


یادآوری جنایت منافقین
سازمان مجاهدین خلق (منافقین) که در دهه 60 مسئولین و سران نظام را هدف ترورهای خود قرار داده بود، جنایت دیگری نیز به نام خود ثبت کرد: قتل‌عام مردم بی‌گناه. در جای جای برگ‌های تاریخ ایران، نام مردان، زنان و کودکانی وجود دارد که بدون هیچگونه پیشینه سیاسی، قربانی ترورهای منافقین شده‌اند.

نشست منافقین و بهره برداری امنیتی غرب از گروهگ تروریستی
گروهک تروریستی منافقین، تنها در بازه زمانی 11 فروردین تا 26 اسفند سال1362، مسئولیت ترور 4583 شهروند ایرانی را برعهده گرفت.

کشتار مردم بی‌گناه در تهران، جنایت منافقین در شیراز، کشتار مردم عادی در اهواز، بمب‌گذاری در حرم امام رضا(ع) و شهادت زوار بی‌گناه در مشهد، ترور مردم عادی در قم و صدها جنایت دیگر نمونه کوچکی از اقدامات تروریسیتی و ضد حقوق بشری سازمان مجاهدین خلق یا همان منافقین می باشد.
عدنان طباطبایی از کارشناسان مسائل ایران هم بر این باور است که گروهک تروریستی منافقین به دلیل نقشی که در جنگ ایران و عراق ایفا کرد امروزه نزد ایرانیان منفورتر از القاعده و داعش است.


چرا غرب از منافقین حمایت می کنند

نشست منافقین و بهره برداری امنیتی غرب از گروهگ تروریستی
منافقین که از این جا رانده و آن جا مانده اند، همواره مورد بهره برداری سیاسی و امنیتی غرب قرار گرفته اند. از این رو غرب بخصوص آمریکا و برخی از کشورهای افراطی اروپا با حمایت مالی عربستان و برخی دیگر از کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق این گروهگ تروریستی و منفور در بین مردم کشورمان، بدنبال فشار سیاسی و بدست آوردن اطلاعات امنیتی و خرابکاری در داخل کشورمان می باشند. البته ناگفته نماند که غرب نفوذ سیاسی و اقتصادی را نیز گاها از از طریق منافقین دنبال می کند.
روزنامه سوئیسی "نویه زوریخه سایتونگ" با اشاره به اهداف دیگرآمریکا در حمایت از گروهگ تروریستی نوشت: سیاستمداران مهم در دولت آمریکا از سازمان مجاهدین خلق به عنوان جایگزین دموکراتیکی برای نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند. منتقدان این را به عنوان یک راه غلط خطرناک ارزیابی می‌کنند.

«مکس آبرامز» استاد دانشگاه و تحلیلگر ارشد آمریکایی در زمینه مسائل مربوط به تروریسم که سابقه فعالیت در مرکز امنیت سایبری و داخلی اندیشکده «شورای روابط خارجی» را دارد، در دو پیام توییتری به مواضع دولت آمریکا و دستگاه حاکم بر مواضع دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در واشنگتن در قبال گروهک تروریستی منافقین تاخت. مکس آبرامز به توییت یک خبرنگار مسائل ایران درباره سخنرانی وزیر خارجه سابق آمریکا در این نشست پاسخ داد. آن خبرنگار نوشته بود: «مایک پامپئو وزیر خارجه سابق ایالات متحده یکی از سخنرانان نشست سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) در برلین بود. ایرانی‌های بسیاری از این گروه که قبلا در لیست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده بود، تنفر دارند».


آبرامز کارشناس مسائل مربوط به تروریسم در پاسخ به این توییت نوشت: «آنها (گروهک تروریستی منافقین برای آمریکا) با ارزش‌تر از آن هستند که تروریست باشند».


این تحلیلگر آمریکایی در توییت دیگر درباره گروهک تروریستی منافقین نوشت: «وقتی موضوع تغییر رژیم مطرح باشد، سیاست ایالات متحده این بوده است که به معنای واقعی کلمه با هر کسی غیر از خود آن رژیم همسویی کند، صرفنظر از اینکه آنها از حمایت داخلی کمی برخوردار باشند، زنان را سرکوب کنند و حتی اسمشان القاعده باشد».
لازم بذکر است که مایک پمپئو سخنران نشست منافقین در سال 2018 در فرانسه بود، که در آن نشست تروریستی مطرح شد که جشن کریمسس 2019 در تهران برگزار خواهد شد.
«دنیل دوپتریس» عضو اندیشکده آمریکایی «اولویت‌های دفاعی» و ستون‌نویس بخش سیاست خارجی در «نیوزویک»، در یک توییت با استهزا نوشت: «تصورش را بکنید که یک نفر "کارشناس" مسائل ایران باشد و فکر کند که سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) یک جنبش اپوزیسیون مردمی و مشروع است و دولت ایالات متحده باید از آن حمایت کند. اوه خدای من».
گروهک تروریستی منافقین هر ساله نشست‌هایی را با گروهی از هواداران اجاره‌ای برگزار می‌کند. روزنامه انگلیسی گاردین سال ۱۳۹۷ درباره نشست این گروهک در پاریس نوشته بود، بخش زیادی از حاضران اتباع اروپای شرقی و پناهجویان سوری‌ای بودند که با وعده سفر توریستی رایگان به پاریس، به محل برگزاری این تجمع منتقل شده بودند.
نشست امسال این گروهک تروریستی به صورت مجازی برگزار شد و افرادی از قبیل مایک پامپئو وزیر خارجه سابق، باب منندز رئیس کنونی دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و برخی وزرای خارجه و دفاع پیشین فرانسه و انگلیس در آن به علیه مردم ایران عقده‌گشایی کردند.
منافقین تا چند سال پیش در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا و آمریکا قرار داشت اما با لابی‌گری گسترده و پرداخت مبالغ کلان به سیاستمداران غربی از این فهرست‌ها خارج شد.


این گروهک تروریستی هر ساله با حربه‌هایی چون برگزاری تورهای رایگان به مقصد پاریس یا سوءاستفاده از پناهجویان، تجمعاتی را برگزار می‌کند. در این نشست‌ها همواره سیاستمداران سابق کشورهای غربی با دریافت مبالغ سنگین، در حمایت از منافقین سخنرانی می‌کنند.
شبکه «ان. بی. سی» چند سال پیش در گزارشی اختصاصی به روابط میان گروهک منافقین و سیاستمداران آمریکایی پرداخته بود. در بخشی از آن گزارش آمده بود: «اکنون، مجاهدین خلق هزاران دلار به سیاستگذاران آمریکایی می‌پردازد تا در مراسم‌های این گروه سخنرانی کنند».
یکی از چهره‌های آمریکایی که رسانه‌های این کشور به دریافت پول در ازای سخنرانی او در نشست‌های گروهک تروریستی منافقین اذعا کردند، «جان بولتون» بوده است.

نشست منافقین و بهره برداری امنیتی غرب از گروهگ تروریستی

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات