صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۳۲۰۶۲
میرابیان:

آمریکایی‌ها خفّتِ افغانستان را به‌زودی در عراق و سوریه نیز تجربه می‌کنند

رضا میرابیان در گفتگو با برنامه "رویداد" ضمن تحلیل دور تازه حملات نظامیان آمریکا به سوریه و عراق اظهار کرد: امریکا طی سه هفته گذشته نیروهای مقاومت سوریه و حشدالشعبی عراق را هدف قرار دادند.

وی ادامه داد: درپی این حادثه نیروهای گردان‌های حزب الله عراق، سیدالشهدا(ع) و جبهه مقاومت، اعلام کردند پاسخ تجاوز آمریکا را خواهند داد و دولت عراق نیز رسما اعلام کرد که این اقدام تجاوز به تمامیت ارضی و حق حاکمیت عراق است.

میرابیان یادآور شد: در 10 روز گذشته عملیات پی در پی در فرودگاه بغداد، سفارت آمریکا، عین الاسد و... اتفاق افتاد و مقر نیروهای نظامی آمریکا در سوریه نیز مورد هدف قرار گرفت.

به گفته این تحلیلگر سیاسی، مقاومت سوریه و عراق تاکید دارند این حملات تا زمان ترک کامل دو کشور توسط امریکا ادامه خواهد داشت؛ خاصه آنکه امریکا بدون رضایت پارلمان عراق حضور خود را بر ملت و دولت عراق تحمیل کرده است.

میرابیان همچنین درباره چشم انداز آینده دو کشور گفت: آمریکا در باطن مایل به خروج از عراق و سوریه نیست و فرمانده نیروهای مرکزی این کشور رسما این مسئله را به بهانه مبارزه با داعش اعلام کرد.

وی ادامه داد: اگر سیاستمداران آمریکایی گاه موضع عقب‌نشینی را مطرح می‌کنند، کاهش یا جا به جایی نیرو را مد نظر دارند و حتی گزارش‌هایی در دست است که آمریکایی‌ها اخیرا نیروهای خود را درپایگاهِ استان اربیل افزایش داده‌اند.

میرابیان با بیان اینکه آمریکایی‌ها خفّتِ افغانستان را به زودی در عراق و سوریه نیز تجربه می‌کنند، ادامه داد: نیروهای مقاومت حملات خود را علیه آمریکا تشدید کرده و آن‌ها نیز خشونت خود را ادامه می‌دهند ولی اگر ایالات متحده حقوق ملت عراق را نادیده بگیرد، در آینده نزدیک عملیاتی سنگین علیه نیروهای آمریکایی در عراق رقم خواهد خورد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات