صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۳۲۰۸۷

هشدار وزیر کشاورزی لبنان در مورد بحران شدید گرسنگی در این کشور

وزیر کشاورزی لبنان نسبت به خطر وقوع بحران شدید گرسنگی به دلیل سقوط ارزش پول این کشور در مقابل دلار و همچنین ممنوع کردن واردات محصولات کشاورزی لبنان از سوی برخی کشورها هشدار داد.
به گزارش "نیو عرب"، عباس مرتادا لبنان گفت: هر روز نگرانی‌ها از نبود راه حل برای بحران‌های سیاسی و اقتصادی لبنان افزایش می‌یابد. سقوط ارزش پول ملی در مقابل دلار، توانایی برای واردات محصولات کشاورزی را که در لبنان وجود ندارند، کاهش می‌دهد.
وی افزود: دولت باید یک طرح فوری معرفی کند تا از سقوط لیره لبنان جلوگیری کرده و کشور را از مواجهه با بحران شدید گرسنگی نجات دهد.
کشورهای عرب شرکای اصلی صادرات محصولات کشاورزی این کشور هستند و ۹۰ درصد از ۱۹۰ میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی لبنان به این کشورها انجام می‌شود. عربستان سعودی و قطر بزرگ‌ترین وارد کننده محصولات کشاورزی لبنان محسوب می‌شوند.
اما عربستان سعودی حدود دو ماه پیش، پس از کشف ۵.۳ میلیون قرص مخدر در یک محموله انار از لبنان، واردات محصولات کشاورزی از این کشور را ممنوع کرد.
ولید بخاری سفیر عربستان در لبنان در یک پیام توییتری نوشت: از آغاز سال ۲۰۲۰ تاکنون، عربستان بیش از ۵۹ میلیون قرص‌های ممنوعه و مخدر آمفتامین را از محموله‌های رسیده از لبنان کشف کرده است.
شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی لبنان به دلیل مشکلات فراوان این کشور طی دو سال گذشته روز به روز وخیم‌تر می‌شود، به حدی که "حسان دیاب"، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان چندی پیش اعلام کرد که این کشور «در معرض خطر جدی و در آستانه فروپاشی قرار دارد» و سازمان ملل هم هشدار داده که بیش از سه چهارم خانوارهای لبنانی از جمله ۱۰۰ درصد آوارگان سوری ساکن این کشور، غذا یا پول خرید آن را ندارند.
بنا بر نتیجه تحقیقات جدید یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل) که اخیرا منتشر شده، کودکان لبنانی هم اکنون بار و فشار وخیم‌ترین سقوط اقتصادی در تاریخ معاصر جهان را تحمل می‌کنند و حدود یک سوم کودکان این کشور یا شب‌ها گرسنه می‌خوابند یا از سه وعده‌ غذایی محروم هستند.
شیوع بیماری کرونا در یک سال و نیم گذشته در کنار انفجار مهیب سال گذشته بندر بیروت که خسارتی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار به این بندر و شهر وارد کرد، در کنار کمبود بنزین و صف‌های طولانی، فشار را بر مردم لبنان افزایش داده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات