صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۳۲۱۴۰

روزنامه صهیونیستی فاش کرد؛ اردوغان پیشنهاد میانجیگری میان حماس و اسرائیل را به تل آویو داد

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونت از پیشنهاد مخفیانه رئیس جمهور ترکیه به رژیم صهیونیستی برای از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دو طرف و میانجیگری میان حماس و تل آویو خبر داد.

به گزارش  وای نت نیوز، رهبران ترکیه و رژیم صهیونیستی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه میان آنکارا و تل‌آویو به توافق رسیدند.
بر اساس این گزارش، «عمر چلیک» سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه طی سخنانی گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در جریان پیام تبریک تلفنی خود به «اسحاق هرتزوگ» رئیس جدید رژیم صهیونیستی، بر لزوم توسعه همکاری‌های دوجانبه دو طرف در تمامی زمینه‌ها تاکید کرده است.
چلیک گفت: پس از این تماس (تلفنی) چارچوبی ایجاد شد که بر اساس آن، مقرر شد در زمینه مسائل متعدد، پیشرفت‌هایی در خصوص مسائل متعدد میان دو طرف حاصل شود.
در همین حال، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونت» از قول «مراد مرجان» سفیر آنکارا در واشنگتن نوشت که اردوغان تمایل خود برای میانجیگری میان حماس و تل آویو را برای پیشبرد پرونده‌های مهمی مانند اسیران و مفقودین میان دو طرف اعلام کرده است.
این روزنامه در ادامه تاکید کرده که مقامات رژیم صهیونیستی برای بازگشایی سفارت خود در آنکارا بر لزوم قطع بازوی نظامی حماس در استانبول تاکید داشته و معتقدند تا زمان به وقوع نپیوستن این رخداد، تل‌آویو حاضر به از سرگیری روابط دیپلماتیک و رسمی با آنکارا نیست.

منبع: مهر

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات