صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۳۲۲۲۶
با اشاره به اختلافات داخلی؛

هشدار رئیس پیشین شورای اروپا نسبت به فروپاشی اتحادیه اروپا

رئیس پیشین شورای اروپا با توجه به برخی اختلافات میان لهستان و مجارستان با رهبران اتحادیه اروپا نسبت به فروپاشی این اتحادیه در بلندمدت هشدار داد.
 به نقل از اکسپرس، «دونالد تاسک»، رئیس پیشین شورای اروپا نسبت به فروپاشی تدریجی این اتحادیه هشدار داد.
رئیس پیشین اتحادیه اروپا در عین حال در پیش بینی خود گفته است که فروپاشی احتمالی اتحادیه اروپا ممکن است در روندی بلند مدت و طی سال‌ها به طول انجامد.
این مقام پیشین اتحادیه اروپا به برخی اختلاف نظرها میان لهستان و مجارستان با مقامات اتحادیه اروپا اشاره کرده و هشدار داده است که اگر دیگر اعضای این اتحادیه نیز همین روند را در پیش بگیرند، اتحادیه اروپا می‌تواند سقوط کند.
تاسک افزوده است که اگرچه چنین اختلافاتی ممکن است به تجزیه اتحادیه اروپا منجر شود، اما این تجزیه سریع نخواهد بود و سال‌ها به طول خواهد انجامید، هرچند اگر تناقضات برطرف نشوند، پایان اتحادیه اجتناب ناپذیر خواهد بود.
لهستان و مجارستان سالهاست که به دلیل نقض قانون در اتحادیه اروپا مورد انتقاد قرار می‌گیرند. آنها که تا کنون به شدت مخالف معرفی سازوکار موسوم به حاکمیت قانون اروپایی بوده اند، هفته‌ها از تصویب بسته مالی ۱.۸ تریلیون یورویی بودجه اتحادیه اروپا برای هفت سال آینده و صندوق کمک کرونا خودداری کردند.
پیش از این برخی کارشناسان پیش بینی کرده بودند که لهستان به دلایلی همچون عدم تطابق ارزش‌های آن با سایر کشورهای اتحادیه اروپایی، افزایش احساسات ضد اروپایی در میان هواداران دولت و اهداف یاروسواف کاچینسکی نخست وزیر لهستان که ماندن در اتحادیه را در محوریت اهداف بلندمدتش قرار ندارد ممکن است از این اتحادیه خارج شود.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات