صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۳۲۲۸۵

تکذیب اتهام زنی دولت علیه مجلس از سوی شورای عالی امنیت ملی

سخنگوي دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي در واکنش به سخنان امروز سخنگوي دولت گفت: بر خلاف آنچه اظهار شده، هيئت مذکور اساسا به موارد عديده مهمي پرداخته که مذاکرات وين به دليل مواضع قلدرمآبانه طرف امريکايي و بعضا طرفهاي اروپايي در مورد انها به نتيجه نرسيده و از توافق دور بوده است.

کيوان خسروي سخنگوي دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي در خصوص اظهارات سخنگوي دولت پيرامون جمع بندي هئيت تطبيق گفت: اظهارات منتسب به سخنگوي محترم دولت در خصوص جمع بندي هاي هيئت تطبيق که از سوي رسانه هاي گروهي منتشر شده است را تکذيب مي کنم.

خسروي در ادامه افزود: بر خلاف آنچه اظهار شده، هيئت مذکور اساسا به موارد عديده مهمي پرداخته که مذاکرات وين به دليل مواضع قلدرمآبانه طرف امريکايي و بعضا طرفهاي اروپايي در مورد آنها به نتيجه نرسيده و از توافق دور بوده است.

وي در پايان خاطرنشان کرد: بديهي است صحبت از انطباق يا عدم انطباق چيزي که واقعيت خارجي ندارد نمي تواند موضوعيت داشته باشد.

علي ربيعي سخنگوي دولت امروز در نشست خبري هفتگي خود، در پاسخ به سؤال ايسنا مبني بر اينکه اين روزها و همزمان با پايان کار دولت دوازدهم، گمانه‌زني‌هاي متعددي درباره دلايل امضانشدن تفاهمي مجدد بر سر بازگشت به برجام مطرح مي‌شود؛ علت اصلي اين امر چيست و توفيقات دولت در اين مسير تا چه حد و در چه مواردي بود؟ اظهار کرد: تا جاييکه به محدوده اختيارات دولت دوازدهم مربوط بوده، بخش اصلي مذاکرات انجام شده و تفاهم‌هاي اوليه در رفع قسمت عمده تحريم‌ها صورت گرفته است. با اين حال، کميته شکل گرفته در شوراي عالي امنيت ملي که مسئوليت تطبيق متن تفاهم شده با قانون مجلس شوراي اسلامي مصوب در آذر ۱۳۹۹، اين تفاهم را ناسازگار با آن تشخيص داده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات