صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۳۲۳۹۴

رئیسی: ایران ثابت کرده است که دوست و شریکی مطمئن برای قطر است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار وزیر خارجه قطر با بیان اینکه دو ملت ایران و قطر، برادر دینی و شریک منطقه‌ای یکدیگر هستند، گفت: تهران به روابط با دوحه اهتمام ویژه‌ای دارد و اولویت سیاست خارجی دولت آینده همسایگان خواهند بود.
رئیسی گفت: ایران ثابت کرده است که دوست و شریکی مطمئن و قابل اتکا است.
شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر بعد از ظهر امروز یکشنبه در تهران با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیسی در این دیدار با بیان اینکه دو ملت ایران و قطر، برادر دینی و شریک منطقه‌ای یکدیگر هستند، گفت: تهران به روابط با دوحه اهتمام ویژه‌ای دارد و اولویت سیاست خارجی دولت آینده همسایگان خواهند بود.
رئیس جمهور منتخب با اشاره به اینکه ایران ثابت کرده است که دوست و شریکی مطمئن و قابل اتکا است، تأکید کرد: اطمینان داشته باشید که ایران خیرخواه همسایگان خود است.
رئیسی با تصریح به اینکه ریشه بروز ناامنی در منطقه را باید در خارج از آن جست‌وجو کرد، اظهار داشت: راه‌حل استقرار امنیت پایدار و ثبات منطقه‌ای همکاری کشورهای منطقه بر اساس اعتماد متقابل سیاسی و نفی عملی دخالت بیگانگان در منطقه است.
وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار با تبریک پیروزی رئیسی و رساندن سلام امیر قطر به وی، ابراز کرد: قطر به‌دنبال همکاری برای تحکیم روابط دوجانبه و نیز تلاش برای تأمین امنیت منطقه با همکاری جمهوری اسلامی ایران است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات