صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۳۲۶۰۸

ادعای وقوع حادثه برای یک کشتی در نزدیکی سواحل امارات

یک نهاد انگلیسی عصر دوشنبه از وقوع حادثه برای یک کشتی در نزدیکی بندر فجیره امارات خبر داد.
سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس (UKMTO) بدون اشاره به جزئیات حادثه و مشخصات کشتی حادثه‌ دیده، با استفاده از عبارت «حادثه- غیر دزدی دریایی» از کشتی‌های دیگر خواسته‌ است که حداکثر احتیاط را هنگام عبور از منطقه به خرج دهند.
متعاقباً یک فعال رسانه‌ای در حساب کاربری خود در توئیتر مدعی شد که در حال حاضر یک فروند هواپیمای گشت دریایی C-295 نیروی دریایی سلطنتی عمان به‌منظور ارزیابی اوضاع بر فرار منطقه به پرواز درآمده است.
برخی منابع اعلام کردند کشتی فوق با نام «گلدن بریلینت» تحت پرچم سنگاپور و حامل مواد شیمیایی بوده است.
در ادامه اخبار ضد و نقیض مرتبط با این موضوع، خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از اطلاعات درج شده در پایگاه اینترنتی Marine Traffic گزارش داد که چهار کشتی نفتکش به نام‌های Golden Brilliant، Queen Ematha، Jag Pooja و Abyss به دلایل نامعلومی کنترل سکان خود را از دست داده‌اند.
سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس (UKMTO)نیز در به‌روزرسانی وضعیت کشتی/کشتی‌های حادثه دیده، احتمال کشتی‌ربایی را مطرح کرده است.
خبرگزاری رویترز به نقل از «منابع امنیتی» مدعی شده است که نیروهای وابسته به ایران کنترل کشتی Asphalt Princess را در نزدیکی سواحل فجیره در اختیار گرفته‌اند.
همچنین آسوشیتدپرس اعلام کرد چهار کشتی در خلیج عمان که همگی نفتکش هستند، از کنترل خارج شده‌اند.
پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی تلگراف به نقل از یکی از مقامات وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که لندن به‌صورت فوری در حال بررسی این حادثه است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات