صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۳۲۶۱۵

چه کسی جاسوسی دیگری را می کند؛ بن زاید از بن سلمان یا برعکس؟

پروژه تحقیقاتی درباره جاسوسی از طریق برنامه پگاسوس، از دستور قطعی بن زاید مبنی بر ضرورت دست یافتن بر شماره ها و رایانه های خصوصی بن سلمان خبر می دهد.
این در حالی است که برخی منابع مطبوعاتی اظهار داشتند معاونان بن زاید اعلام کرده اند برخی افراد، تلفن شخصی بن سلمان را زیر نظر داشتند تا در معرض تعقیب یا شنود قرار نداشته باشد و این مساله بر نزدیکان وی صدق نمی کند از اینرو تصمیم به بررسی تلفن ها و رایانه های افراد نزدیک به وی و تلاش برای هک کردن آنها به منظور دست یافتن به طرح ها و برنامه های بن سلمان در دستور کار قرار گرفت.
این منابع افزودند از میان این افراد می توان به یاسر الرمیان مشاور اول ولی عهد سعودی در زمینه سرمایه گذاری مالی اشاره کرد که مشخص شده در فرایند هک بن زاید اطلاعات زیادی درباره بن سلمان از این طریق به دست آورده است.
سندی نیز منتشر شد که شامل گفت وگوهای واتس آپی بن سلمان و الرمیان بود که بخشی از سخنان آنان از تاریخ 12 اگوست 2015 تا 23 ژانویه 2016 بوده است.
این گفت وگوها شامل مسائل مختلف اداری و مالی داخل و خارج عربستان بوده که اسناد آن از طریق تیم های شنود به دیوان بن زاید ارسال شده است.
سوال مهم اما این است آیا همین فکر نیز به ذهن بن سلمان خطور و از بن زاید جاسوسی کرده است ؟!
هیچ یک از این فرضیه ها بعید نیست. اطلاعات انتشار یافته رسانه های شرکت کننده در این طرح فقط به شماره تلفن هایی اشاره کرده که هویت کاربران آن مشخص شده است اینکه مقامات رسمی و سیاسی و تاجران و فعالان سیاسی و خبرنگاران نیز در میان آنان بوده اند.
این اطلاعات منتشر شده نشان می دهد عملیات شنود فقط شامل مخالفان وی نبوده بلکه همپیمانانش را نیز شامل می شود و چیزی که این بررسی ها بدان اشاره نکردند این است که مالک بسیاری از این شماره های تلفن یا کسانی که هم اکنون از آن استفاده می کنند مشخص نیست.
امروز کارشناسان توانستند شنود بن سلمان توسط بن زاید را افشا کنند و بعید نیست به نتیجه مشابهی درباره استفاده بن سلمان از برنامه پگاسوس پی ببرند.
برخی کشورهای عربی و خارجی از این نوع برنامه ها برای شنود مخالفین خود استفاده کرده اند اما مشخص نیست چرا رژیم صهیونیستی این خدمات را به این کشورها ارائه داده است؟!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات