صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۳۲۶۵۱

رویترز: حملات طالبان به مراکز ولایت‌ها پاسخ به حملات هوایی آمریکا است

فرماندهان نظامی طالبان اظهار کردند که حملات این گروه به مراکز ولایت‌ها در واکنش به حملات هوایی آمریکا به مواضع طالبان صورت گرفته است.
این فرماندهان که نامی از آن‌ها برده نشده است، به «رویترز» گفتند که آمریکا از ماه گذشته حملاتش را علیه طالبان افزایش داده است، اقدامی که این گروه ضمن محکومیت آن، نسبت به عواقب تداوم این حملات هوایی هشدار داده بود.
چند روز اخیر ولایت هرات، قندهار و هلمند شاهد افزایش حملات طالبان برای کنترل مراکز این ولایت‌ها بوده و امروز نیز با واگذاری مرکز ولایت نیمروز به طالبان، همه این ولایت به کنترل این گروه درآمد.
رویترز به نقل از فرماندهان طالبان نوشت که این گروه درنظر دارد تا ولایت قندهار، هرات و هلمند را تصرف کند و پس از آن به دنبال کنترل ولایت قندوز، خوست و دیگر ولایت‌ها خواهد بود.
یک مقام امنیتی غربی که نامش فاش نشده نیز در این باره می‌گوید: این واقعیت که آنها به مراکز ولایت‌ها حمله می‌کنند، واکنش تندی به پشتیبانی هوایی آمریکا از نیروهای افغان است؛ طالبان ثابت کرده که اکنون فقط با کنترل گذرگاه‌های مرزی متوقف نخواهد شد.
ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اوایل ماه جاری گفته بود که نیروی هوایی این کشور به حملات هوایی در حمایت از نیروهای افغان که با حملات طالبان مواجه هستند، ادامه خواهد داد.
وی همچنین به طالبان هشدار داده بود که اگر این گروه حملات علیه نیروهای افغان را متوقف نکند، با افزایش حملات هوایی آمریکا مواجه خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات