صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۳۲۶۵۵

درخواست گانتز از واشنگتن برای میانجی‌گری جهت توقف شلیک موشک از لبنان

 «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی جمعه تلفنی با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا درباره تحولات اخیر گفت‌وگو کرد.
وی در این  گفت‌وگوی تلفنی خواستار تشدید اقدامات ضد ایرانی و مقابله با فعالیت‌های این کشور در خاورمیانه (منطقه غرب آسیا) شد.
گانتز با آستین درباره تنش‌های اخیر در مرز لبنان نیز گفت‌وگو کرد و گفت: «خواستار مداخله آمریکا برای آتش‌بس از طرف لبنان هستیم».
وی ادامه داد: «آماده هرگونه سناریو بوده و اقدامات خود علیه حزب‌الله برای حمایت از اسرائیلی‌ها ادامه خواهیم داد».
مقاومت اسلامی لبنان «حزب‌الله»  امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در ساعت ۱۱:۱۵ (به وقت محلی) امروز (جمعه) با دهها راکت‌، اراضی اطراف پایگاه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در «مزارع شبعا» هدف گرفته شد.
 در این بیانیه آمده است: در پاسخ به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق باز (زمین‌های خالی) «الجرمق» و «الشواکیر» در پنجشنبه (دیروز)، یگان‌های شهید "علی محسن کامل" و شهید "محمد قاسم طحان" در مقاومت اسلامی لبنان در ساعت ۱۱:۱۵ (به وقت محلی) امروز (جمعه) مناطق باز اطراف پایگاه‌های صهیونیستی در مزارع شبعا را با دهها راکت ۱۲۲ میلیمتری هدف گرفتند.
پس از تنش‌های امروز (جمعه) در مرز لبنان با فلسطین اشغالی ارتش لبنان نیز بیانیه‌ای صادر کرد.
در این بیانیه آمده است، در ساعت ۱۱:۳۰ (به وقت محلی) دشمن صهیونیستی شروع به شلیک توپخانه‌ای به سمت لبنان کرد که ۱۰ گلوله به حوالی شهر «السدانه» و ۳۰ گلوله به اطراف شهرهای «بسطره» و «کفرشوبا» اصابت کرد. این اقدام که منجر به آتش‌سوزی شد پس از شلیک چندین راکت از اراضی لبنانی به سمت بخش‌‌های اشغالی «مزارع شبعا» انجام شد.
در ادامه بیانیه فرماندهی ارتش لبنان آمده: ارتش در شهر «شوبا» (از استان حاصبیا با اکثریت دروزی نشین) چهار فرد را که اقدام به شلیک راکت کرده‌اند بازداشت و راکت‌انداز استفاده شده در این عملیات را ضبط کرده است.
ارتش لبنان افزود، به همراه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل «یونیفل» ، تدابیر لازم را برای بازگشت آرامش به منطقه اتخاذ کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات