صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۳۳۰۰۰

پیامدهای تجاوز اخیر رژیم اشغالگر علیه سوریه چه بود؟

پایگاه بصیرت / گروه بین المللی

رژیم صهیونیستی با مشاهده شکست پدرخوانده خود آمریکا در افغانستان شکست خود در نبرد شمشیر القدس را به یاد آورده است لذا دست به تجاوز هوایی جدیدی زده و با پرتاب موشک هایی از جنوب شرقی بیروت، نقاطی را در اطراف دمشق و حمص سوریه مورد حمله قرار داده است
این تجاوز خائنانه جدید رژیم اشغالگر، در چارچوب سیاست های جنایت‎‌کارانه برنامه ریزی شده آن است که هدف آن، طولانی کردن جنگ تروریستی علیه سوریه است. این رژیم بخاطر افزایش روح مقاومت در منطقه موجودیت خود را در خطر می بیند.
در نبرد 11 روزه شمشیر قدس، پیروزی های بزرگی علیه رژیم اشغالگر محقق شد. علاوه بر آن، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که یک کشتی ایرانی حامل سوخت به سوی سواحل لبنان روانه خواهد شد. این امر به منزله ضربه محکمی به نقشه های آمریکایی-اسرائیلی در لبنان است و آنها را وادار به عقب نشینی از موضع خود برای محاصره خفقان آور لبنان کرد.
در سایه این وضعیت آشوب‌زده، رژیم صهیونیستی با مشاهده شرایط افغانستان و ناکامی آمریکا در کمک به متحدانش در این کشور، برای اثبات قدرت خود این تجاوز را علیه سوریه مرتکب شد. اما با مقابله پدافند هوایی سوریه و سرنگون کردن عمده موشک های متجاوز، این حمله نیز ناکام ماند.
در مقابل، روزنامه عبری یدیعوت احرنوت خبر داد که یک موشک SA-5 پرتاب شده از سوی پدافند هوایی سوریه، جنگنده ای اسرائیلی را در آسمان سوریه دنبال کرد. به گفته این روزنامه، موشک سوریه ای که ساخت روسیه و از سامانه پدافندی اس 200 است، توانست در مرز اردن این جنگنده را ساقط کند.
بدون شک رفتار متجاوزانه رژیم صهیونیستی در حمله هوایی به سوریه یکی از ابزارهای این رژیم برای ایجاد تنش در منطقه است. از این رو سوریه مجددا از شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل خواستار شد که مسئولیت خود را در این خصوص انجام داده و برای جلوگیری از تکرار تجاوزهای اسرائیلی بر اراضی سوریه اقداماتی جدی و فوری صورت دهند. علاوه بر آن، دولت سوریه بخاطر جنایت های تروریستی رژیم صهیونیستی، خواستار محاکمه آن شد.
از سوی دیگر لبنان که آسمانش برای حمله به سوریه مورد استفاده قرار گرفته بود، بوسیله امال مدللی نماینده خود در سازمان ملل شکوائیه ای درخصوص نقض حریم هوایی خود توسط "اسرائیل" ارائه کرد و خواستار باز داشتن رژیم اشغالگر از ارتکاب مجدد این تخلفات شد.
بر این اساس، ثمره تجاوز آشکار رژیم اشغالگر این است که نخست ضعف آن در برابر توسعه پدافند هوایی سوریه اثبات شد و دوم اینکه اسطوره "ارتش شکست ناپذیر" این رژیم به کلی نابود شد. علاوه بر آن، ثابت شد که ادامه تجاوزهای تروریستی رژیم صهیونیستی برای ناتوان کردن یا ارعاب ملت سوریه و ارتش آن و متحدانشان پیروز نخواهد شد و در منصرف کردن آنها از مبارزه با بازوهای تروریستی آمریکایی و اسرائیلی در منطقه ناکام خواهد ماند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات