صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۳۳۰۰۵

استقرار گسترده ارتش سوریه در درعا

با افزایش دوباره حملات گروههای تروریستی به مواضع ارتش سوریه در استان درعا در جنوب سوریه، شنبه نیروهای بیشتری به این منطقه اعزام شدند.
به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، اعزام این نیروها در راستای اجرای بندهای توافق اخیر و آمادگی برای هرگونه سناریو یا راه‌حلی برای پایان درگیری‌هاست. درگیری‌هایی که علی‌رغم توافق، پایان نیافته و در آخرین مورد تروریست‌ها به مواضع ارتش سوریه در منطقه «المنشیه» حمله کردند و در حومه غربی شهر درعا نیز یک خودروی نظامی را هدف قرار دادند که در پی آن پنج نظامی ارتش سوریه کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. دو روز پیش نیز یک خودوری گارد مرزی سوریه نیز هدف انفجار بمب قرار گرفت.
همزمان تروریست‌ها مانع از پیوستن هم‌قطاران خود به روند توافق با ارتش سوریه می‌شوند و این درحالی است که مرحله اول توافق بدون اجرای هیچ کدام از بندهای آن پایان یافته است. در این مرحله قرار بود تا تروریست‌های مسلح ضمن تحویل تمامی سلاح‌های خود با اتوبوس‌های سبزی که دولت سوریه مهیا کرده از درعا خارج شده و به سمت شمال سوریه راهی شوند 
یک مقام مسئول در استان درعا به اسپوتنیک کفت که تمامی مقدمات و امکانات برای اجرای توافق آماده است و کمیته‌های امنیتی برای رسیدگی به اوضاع عناصر مسلح توجیه شده‌اند و انتقال آن‌ها با حضور پلیس نظامی روسیه صورت می‌گیرد و همزمان این نهاد روسی ساز و کاری برای رصد نقض توافق پیش‌بینی کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات