صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۳۳۰۴۸

دومین کشتی حامل سوخت به‌زودی از ایران حرکت می‌کند

او به رشادت‌‌های شهید الیتامی در جبهه‌های مختلف اشاره کرد و گفت که او فردی شجاع، با ایمان و مخلص بود و در جنگ 33 روزه اقدامات مهمی داشت
پایگاه بصیرت / گروه بین المللی

 سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان امروز یکشنبه به مناسبت مراسم یادبود شهید «عباس الیتامی» معروف به «ابو میثم» در «مجمع سیدالشهداء» در شهر «هِرمل» سخنرانی کرد.
سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود، شهادت این رزمنده مقاومت را به خانواده شهید و دوستداران مقاومت تسلیت گفت و اظهار داشت که در سخنرانی خود به تحولات منطقه و لبنان خواهد پرداخت.
او به رشادت‌‌های شهید الیتامی در جبهه‌های مختلف اشاره کرد و گفت که او فردی شجاع، با ایمان و مخلص بود و در جنگ 33 روزه اقدامات مهمی داشت.

تجلیل از شهید الیتامی
سید حسن نصرالله گفت که شید الیتامی از اولین فرماندهان مقاومت لبنان بود که به خطرناکترین مناطق درگیری مانند حلب سوریه رفته است که در محاصره تروریست‌های داعش بود.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت که این شهید در آزادی مناطق مانند نبل و الزهراء نقش مهمی داشته و در کنار فرماندهان و مستشاران نظامی ایران مانند شهید حاج قاسم سلیمانی علیه تروریست‌ها در سوریه جنگید.
سید حسن نصرالله گفت که امثال شهید الیتامی جبهه جنوب جلوی توطئه‌های صهیونیست‌ها ایستاد و در سوریه با نقشه‌های آمریکایی-صهیونیستی و تروریستی به مقابله برخواست و در شرق لبنان نیز با تروریست‌‌ها مقابله شد.
سید مقاومت گفت: هنگامی که عملیات آزادسازی صحرای سوریه آغاز شد، شهید الیتامی از جمله فرماندهان نظامی بود که در این عملیات و نبرد شرکت کرد. او فردی نبود که خود را محصور در منطقه یا مکانی یا نبردی بکند. این شهید با قدرت با فرماندهانی شهید مانند سردار سلیمانی و مصطفی بدر الدین همکاری کرد.

وی با بیان اینکه بهترین راه شکست دشمن شناخت و فهم اوست، گفت که دشمنان مقاومت فکر می‌کنند که ما گروهی هستیم که به فکر دنیا هستیم. آن‌‌ها نمی‌دانند که پیرو اسلام محمدی (ص) و امام حسین (ع) هستیم.


دومین کشتی حامل سوخت به‌زودی از ایران حرکت می‌کند
او گفت که نیروهای ملی واقعی نیروهایی هستند که واقعا به دنبال حاکمیت لبنان هستند و نفت،گاز و آب و همه منابع لبنان را برای خود لبنان می‌خواهند.
سید حسن نصرالله ادامه داد:‌ «نبردی که علیه مقاومت و همه نیروهای ملی واقعی آغاز شده است، از سفارت آمریکا در بیروت اداره می‌شود و و سفرای که از سال 2005 آمده‌اند، فرماندهان واقعی کسانی بودند که در این نبرد علیه مقاومت جنگیدند.»
دبیرکل حزب الله گفت که سفارت آمریکا و سفیر این کشور در بیروت در همه امور لبنان از تعیین مسئولان گرفته تا تصمیمات مربوط به سوخت و نفت دخالت می‌کنند و دست روی هر چیزی می‌گذارند.

او در مورد مخالفت برخی از سیاسیون لبنان با واردات سوخت از ایران گفت که برخی در داخل از آمریکا بیش از خدا می‌ترسند، آن‌ها ترس این دارند که در صورت خرید سوخت از ایران، لبنان تحریم خواهد شد، آن‌ها از روی جهل فکر می‌کنند که در صورت انحام این کار، تحریم های بین المللی علیه لبنان وضع خواهد شد که درست نیست.

سید حسن گفت که دومین کشتی حامل مشتقات نفتی تا چند روز دیگر از ایران به مقصد لبنان حرکت خواهد کرد.
وی گفت: «کشتی دوم ما تا چند روز دیگر به راه خواهد افتاد. مسئله، یک کشتی یا دو کشتی نیست. ما این راه را تا زمانی شرایط در لبنان اینگونه است و کشور [به سوخت] نیاز دارد،ادامه خواهیم داد.»
سید حسن ادامه داد: «آنچه وارد خواهیم کرد، متعلق به لبنان و همه لبنانی هاست، نه متعلق به حزب الله است و نه شیعیان یا منطقه‌ای دیگر. هدف ما کمک به همه لبنانی ها و همه مناطق لبنان است نه کمک به گروهی در مقابل گروه دیگر.»


حزب الله در مسئله واردات سوخت جایگزین دولت لبنان نیست
او در چرایی خرید سوخت و نفت از ایران گفت که حزب الله گزینه‌ها و پیشنهادهایی ارائه کرده ولی کسی به این پیشنهاد ها گوش نداد و لبنان همچنان در مسیر فروپاشی حرکت کرد.
نصرالله گفت که حزب الله در مسئله واردات بنزین و سوخت جایگزین دولت لبنان نیست، ولی در شرایط فعلی بحران سوخت، تلاش دارد با واردات مقادیری از مازوت و بنزین به دولت کمک کرده تا بازار سیاه ایجاد شده را بشکند و مشکلات مردم و کشور را حل کند.
وی ادامه داد: «ما مقادیر کافی مشتقات نفتی برای کاهش فشار بر شرکت‌ها و پمپ بنزین‌ها و جایگاه‌های سوخت و بازار سیاه خواهیم آورد. ما می‌خواهیم قیمت‌هایی که بیانگر حرص و طمع است، شکسته شود و مشکلات مردم کاهش پیدا کند.»


استقبال حزب الله لبنان از پیشنهادها برای حل مشکلات مردم
سید حسن نصرالله همچنین گفت که قرار است گاز مصر از طریق اردن و سوریه به لبنان برسد. برخی فکر می‌کنند این کار از طریق اراضی فلسطین اشغالی صورت خواهد گرفت که درست نیست و لبنانی‌ها راضی به این کار نمی‌شوند.
سید حسن نصرالله با بیان این که حزب الله از هر طرحی که مشکلات مردم لبنان را کم کند، استقبال می‌کند، گفت: «آنچه به ما مربوط می‌شود مردم ما و مشکلات آن‌‌ها صرف نظر ار دستاوردهای سیاسی است. مهم این است که مردم لبنان بداند که آنچه سفیر آمریکا در باره آن صحبت می‌کند، به 6 الی 12 مال زمان نیاز دارد.»
وی گفت که طرح صادرات گاز مصر به لبنان نیاز به مذاکره با سوریه دارد و نمی‌توان چنین طرح‌هایی را بدون توافق با دمشق و در تاریکی اجرا کرد.


آمریکا کمک‌ کشورهای دیگر به لبنان را وتو می‌کند
 نصرالله افزود کشورهای مختلفی هستند که می‌توانند به لبنان کمک زیادی کنند ولی آمریکا مانع می‌شود و آن را وتو می‌کند.
سید حسن نصرالله سفیر آمریکا در بیروت را خطاب قرار داد و گفت: «اگر به دنبال خدمت به لبنان هستی، به دولتت بگو که مانع کمک کشورها به لبنان نشود. ما نه ابتکار عمل شما را می‌خواهیم نه پول‌های شما را.»


اگر شرکت‌های حفاری از آمریکا می‌ترسند، می‌توان از شرکت‌های ایرانی کمک گرفت
وی ادامه داد: «دشمن و آمریکایی‌‌ها خواهند فهمید که خسارت‌های مردمی، سیاسی و غیره آن‌ها بسیار بزرگ خواهد بود. مقاومت لبنان بعد از جنگ تموز (33 روزه) قوی‌تر بوده و بعد از هر نبردی وجود خود را حفظ کرده و قوی‌تر از قبل از معرکه بیرون آمده است.»
سید حسن نصرالله گفت که اگر شرکت‌های حفاری از ترس تحریم‌های آمریکا همکاری نمی‌‌کنند، می‌توان از شرکت‌های ایرانی کمک گرفت.
وی گفت: «به دولت پیشنهاد می‌کنیم که اگر موافق بود ما شرکت‌هایی برای استخراج نفت، گاز و فروش آن سراغ داریم. شرکت‌های مورد نظر ما از حملات اسرائیل نمی‌ترسند و این توانایی را دارند که هم استخراج کرده و هم بتوانند آن را بفروشند.
سیدحسن نصرالله به تحولات دیروز در نوار غزه و زخمی شدن یک نظامی صهیونیستی اشاره کرد و گفت: «جوانان فلسطینی که خود را دیروز به دیوار مرزی رساندند، نقشه کشیده بودند که سلاح سرباز اسرائیلی را از او بگیرند. همینکه موفق به این کار نمی شوند، این جوان از شکافی که باید تاریخ آن را مکتوب کند، به این سرباز شلیک می‌کند. این بیانگر اراده و امید است. این راز قدرت است.»
دیروز یکشنبه یکی از نیروهای گارد مرزی رژیم صهیونیست به نام گروهبان «بارئیل شموئیلی»، در شمال نوار غزه در نزدیکی مرز از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و وضعیت او بسیار وخیم گزارش شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات