صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۳۳۱۵۶

آثار حقوقی اعتراف نفتالی بنت در گفت و گو با نیویورک تایمز/ بازی صهیونیستها با آتش

او مدعی شده است  که در همراهی با کشورهای عربی منطقه مانع از گسترش نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه خواهد شد !

نفتالی بنت ، نخست وزیر رژیم اشغالگر و غاصب صهیونستی در تازه ترین مواضع خود در آستانه دیدار با جوبایدن رئیس جمهور آمریکا، اذعان کرده است که تل آویو"کماکان" به حملات مخفیانه به زیرساختهای هسته ای ایران ادامه خواهد داد! اگرچه نفتالی بنت سعی کرده است این ادعا را از منظر قدرت مطرح کند، اما در این خصوص، آثار و تبعات سختی در انتظار رژیم اشغالگر قدس خواهد بود. این ادعا علاوه بر آثار و تبعات حقوقی برای رژیم اشغالگر قدس، مقدمات پاسخی سخت، همه جانبه و پرهزینه را از سوی جمهوری اسلامی ایران فراهم می آورد.


روزنامه نیویورک تایمز پیش از برگزاری دیدار این دو سیاستمدار پای سخن نفتالی بنت نشسته و نظر او و موضع رسمی صهیونیستها را درباره مسائل مختلف و از آن جمله تلاش دولت آمریکا برای احیای برجام جویا شده است. بنت در این گفت‌وگو تصریح کرده است که او مخالفت خود با تلاش آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای با ایران را در دیدار با بایدن به اطلاع او خواهد رساند.این نخستین دیدار رسمی نفتالی بنت در مقام نخست‌وزیری رژیم اشغالگر قدس  با جو بایدن است. از سوی دیگر، مصاحبه بنت در مقام نخست‌وزیری این رژیم،  نیویورک تایمز، نخستین مصاحبه او با یک رسانه خبری بین‌المللی است.


به گزارش دویچه وله، بنت در مصاحبه خود با نیویورک تایمز،بر ادامه حملات اسرائیل به تاسیسات و زیرساخت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تاکید ورزیده است. بنت در عین حال از طرحی عملی و سازنده برای مانع شدن جمهوری اسلامی به تجهیز خود به جنگ‌افزارهای هسته‌ای سخن گفته است! نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس مدعی شده است که در طی دو ماه گذشته رژیم اسرائیل آویو  راهکاری برای این موضوع پیش‌بینی کرده که در جریان دیدار با بایدن به اطلاع او خواهد رساند.


نفتالی بنت، توضیح دقیقی پیرامون راهکار جدید صهیونیست ها در قبال برنامه هسته‌ای ایران در اختیار رسانه‌ها قرار نداده، اما گفته است که در رویکرد راهبردی تل آویو، این رژیم سیاست‌های خود را با کشورهای عربی منطقه هماهنگ خواهد کرد.بنت تاکید کرده که اسرائیل برای اجرایی کردن این سیاست به تحکیم مناسبات خود با کشورهای عربی خواهد پرداخت. او مدعی شده است که در همراهی با کشورهای عربی منطقه مانع از گسترش نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه خواهد شد!


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنجالی ترین قسمت مصاحبه خود با نیویورک تایمز گفته که تل آویو  برای مقابله با فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی مجموعه‌ای از اقدامات اقتصادی و دیپلماتیک همراه با تداوم حملات مخفیانه خود به تاسیسات هسته‌ای ایران را به کار خواهد بست.


رمزگشایی حقوقی از اظهارات نفتالی بنت
اظهارات و مواضع نفتالی بنت، نقطه آَشکارساز مواضع خصمانه رژیم اشغالگر قدس علیه جمهوری اسلامی ایران می باشد. در این میان، مواردی مانند تقویت روابط منطقه ای با کشورهای عربی مخالف ایران در منطقه یا انجام اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران (در مشارکت با بازیگران غربی)، از زمان تاسیس رژیم نامشروع و غیرقانونی صهیونیستی آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته است. اما نکته اصلی ماجرا، به تاکید نفتالی بنت در خصوص  ادامه حملات مخفیانه و غیراعلامی  به زیرساختها و تاسیسات حیاتی کشورمان باز می گردد. در حقیقت نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، در قالب این سخنان و تهدیدات، به چندین جرم قبلی و بعدی از سوی رژیم متبوعش اقرار کرده است :
1- اینکه حمله به تاسیسات هسته ای و زیرساختی جمهوری اسلامی ایران یک اقدام جدید علیه تهران محسوب نمی شود و تل آویو مدتهاست این اقدامات را در قالب "تقابل استراتژیک" با کشورمان طرح ریزی و اجرا کرده است. به عبارت بهتر، عالی ترین مقام اجرایی صهیونیستها اقرار کرده است که این رژیم در حملات زیرساختی قبلی علیه ایران دست داشته و فراتر از آن، چنین حملاتی را مصداق استراتژی مهار همه جانبه ایران قلمداد می کند.
2- اینکه رژیم اشغالگر قدس قصد دارد حملات زیرساختی علیه کشورمان را تشدید کند. بر این اساس، رژیم صهیونیستی تخریب تاسیسات بنیادین جمهوری اسلامی ایران (خصوصا در عرصه فناوری صلح آمیز هسته ای ) را در آینده ای نزدیک یا دور ادامه خواهد داد.
تبعات سخت برای رژیم صهیونستی
اظهارات نفتالی بنت علیه جمهوری اسلامی ایران، مصداق عینی" تهدید "علیه کشورمان محسوب می شود: تهدیدی که در گذشته عملیاتی شده و در آینده نیز عملیاتی خواهد شد! به عبارت بهتر، این تهدید "مستند به گذشته" و " معطوف به آینده" بیان شده است. بنابراین در اینجا از یک سو با " جرم رخ داده" و سوی دیگر با " جرایم بالقوه" صهیونیستها علیه کشورمان مواجه هستیم.
بخشی از اقدام حقوقی ایران علیه رژیم صهیونیستی ناظر بر "اقدامات تجاوزکارانه این رژیم در تعدی به زیرساختها و تاسیسات نظامی و هسته ای ایران" می باشد که نفتالی بنت به عنوان نخست زیر این رژیم نامشروع به آن اذعان کرده است. بخش از اقدام حقوقی ایران علیه رژیم اشغالگر قدس نیز ناظر بر تهدیدات بالقوه ای است که این رژیم علیه کشورمان مطرح کرده و در آینده نیز ممکن است جنبه عملیاتی پیدا کند. اقداماتی که در این مرحله باید پیگیری شود، از جنس " پیشگیری" است .
با توجه به اذعان رژیم صهیونیستی در خصوص حملات زیرساختی گذشته به تاسیسات بنیادین کشورمان و تهدید این رژیم در خصوص تکرار این موارد در آینده، دستان جمهوری اسلامی ایران جهت " مواجهه حقوقی" با این رژیم کاملا باز است. این مواجهه حقوقی در کنار مواجهه نظامی و استراتژیک با تهدیدات منطقه ای و میدانی رژیم اشغالگر قدس علیه کشورمان معنا پیدا می کند.

اکنون لازم است دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان، از "طرح راهبردی رژیم صهیونیستی علیه ایران" که در مذاکره میان جوبایدن رئیس جمهور آمریکا و نفتالی بنت نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس به بحث گذاشته شده است، به مثابه یک " سند تهدید آمیز رسمی" علیه "حاکمیت و استقلال کشورمان" استفاده کرده و مستند به این تهدیدات، علاوه بر پاسخ دهی و واکنش  تمام عیار نسبت به هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی، پیوست حقوقی این اقدامات را نیز معطوف به سند فوق ( و دیگر اسنادی که در خصوص انجام اقدامات مخرب رژیم صهیونیستی در ایران) وجود داشته و دارد، فراهم سازد. بدیهی است که "واکنش همه جانبه" ایران در قبال ادعاهای اخیر مطرح شده در سفر نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس به آمریکا، در برگیرنده اقدامات " پیش دستانه"، "متقابل" ،"حقوقی" و " استراتژیک" خواهد بود. این واکنش همه جانبه قطعا موجبات سخت ترین پشیمانی دشمن صهیونیستی از زمان اشغال سرزمین مقدس فلسطین را فراهم خواهد آورد.
به عبارت بهتر، جمهوری اسلامی ایران آماده است تا پاسخی همه جانبه در ابعاد حقوقی، استراتژیک، نظامی و منطقه ای به رژیم اشغالگر قدس و متحدان منطقه ای آن دهد. قطعا بازنده مطلق  این میدان، تل آویو و متعلقات آن در غرب آسیا و نظام بین الملل خواهند بود....
 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
زفره ای
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
0
0
ایا ایران می تواند با این ادعا شکایت به مجامع بین المللی ببرد
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات