صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۳۳۲۸۰

آل خلیفه در آغوش صهیونیست ها

دلیل این شتاب آل‌خلیفه در رفتن به آغوش صهیونیست‌ها این است که این رژیم به یقین رسیده که از مردم بحرین کاملا دور شده و هیچ ریشه‌ای در خاک بحرین ندارد.

منابع خبری اعلام کردند سفیر بحرین در فلسطین اشغالی طی چند روز آینده وارد تل‌آویو خواهد شد تا ماموریت خود را به عنوان اولین سفیر بحرین در این سرزمین اشغالی آغاز کند.

 رژیم بدوی آل خلیفه در بحرین تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد رژیم اسرائیل گذاشته و دلیل این شتاب آل‌خلیفه در رفتن به آغوش صهیونیست‌ها این است که این رژیم به یقین رسیده که از مردم بحرین کاملا دور شده و هیچ ریشه‌ای در خاک بحرین ندارد. ملت بحرین نیز به خاندان خلیفه به چشم غریبه و متجاوز به کشور نگاه می‌کنند که بریتانیای استعمارگر آن را با فریب و زور به بحرینی‌ها تحمیل کرد.


احساس ترس از آینده و ملت بحرین بود که رژیم آل‌خلیفه را واداشته به عناصر سازمان‌های سرکوبگری رژیم معدوم صدام که در سال 2003 از عراق فرار کردند، متوسل شود. این رژیم به شمار زیادی از این قاتلان و مجرمان تابعیت بحرینی داده و از آنها در خاک این کشور میزبانی می‌کند.
آل‌خلیفه همچنین به دلیل ترس از قیام ملت بحرین، مرزهای کشور را بر روی اشغالگران سعودی گشوده تا تظاهرات مسالمت‌آمیز ملت بحرین را که طی آن خواستار آزادی، برابری و عدالت هستند، سرکوب کنند.
قبل از انقلاب ملت بحریم، رژیم آل‌خلیفه میزبان ناوگان پنجم آمریکا بود و یک پایگاه نظامی انگلیس را نیز در خاک بحرین مستقر کرده و سیاست فرقه‌گرایانه و نژادپرستانه را علیه ملت بحرین دنبال می‌کند؛ زیرا هزاران بحرینی را سلب تابعیت کرده و بسیاری را در پشت میله‌های زندان انداخته و همچنین فعالیت بسیاری از جریان‌های سیاسی و سازمان‌های مدنی را معلق کرده تا هرگونه صدای آزادی‌خواهی را در نطفه خفه کند.
به نظر می‌رسد شکاف میان ملت بحرین و رژیم آل‌خلیفه بیشتر از آن شده که این رژیم بتواند با تدابیری، بر آن فائق آید بنابراین به شیوه بسیار تحقیرآمیزی به آغوش رژیم اشغالگر، که دشمن سرسخت جهان اسلام، است رفته به این امید که در مواجهه با ملت انقلابی بحرین، به صهیونیست‌ها تکیه کند.
از اواسط سپتامبر 2020 و بعد از امضای توافقنامه عار عادی‌سازی با صهیونیست‌ها، رژیم آل‌خلیفه به طرز هیستریکی در آغوش اربابان جدیدش قرار گرفته است و هیچ اعتنایی به خواست ملت بحرین، که بر مخالفت قاطع با این عادی‌سازی تأکید دارند، نمی‌دهد. لذا ناظران مواضع و اقدامات رژیم آل خلیفه را "کودکانه" توصیف کرده‌اند:
-عبدالله بن راشد آل خلیفه" سفیر بحرین در آمریکا با نوعی بی‌تفاوتی نسبت به جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، رزمندگان مقاومت فلسطین را تروریست خواند و ادعا کرد: جنگ اخیر صحنه شلیک هزاران موشک از سوی تروریست‌های فلسطینی به اسرائیل بود.
-رژیم آل خلیفه در حالی‌که مساجد و حسینیه‌های متعلق به شیعیان بحرینی را تخریب می‌کند، در قلب منامه کنیسه‌ای را برای 36 یهودی بحرینی تاسیس کرد.

کشورهای مرتجح منطقه با توجه به اخراج اجباری ایالات متحده توسط ایران، بدنبال جایگزین بازیگر خارجی در منطقه می گردد. از این رو حکام بدون پشتوانه مردمی بحرین بسمت رژیم صهیونیستی سوق پیدا کرده است. 

اینکه این سیاست می تواند آل خلیفه را از سقوط نجات دهد امری است بعید. 

آل خلیفه همواره بدنبال اتکا به یک بازیگر خارجی برای نجات خود از سقوط صدرصدی است. متاسفانه در این زمینه نیز آنها استراتژی توأم با خطا را در پیش گرفتند و غافل از این موضوع شدند که صهیونیست ها نیز خود در پرتگاه قرار دارند و آینده ای بسیار تاریک در انتظار آنهاست.  بنظر می رسد که آمریکا نیز با توجه خروج قطعی خود از منطقه سعی دارد اسرائیل در تحولات منطقه بعنوان بازیگر تاثیر گذار مطرح کند تا تنها منافع خود را از این طریق دنبال کند و کشورهایی همچون بحرین به صورت ناخواسته سیاست آمریکا و صهیونیستها را دنبال روی می کنند. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات