صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۳۳۳۳۹

نامه اعتراض آمیز دمشق به سازمان ملل درباره حمله بامدادی رژیم صهیونیستی

پس از حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به پایتخت سوریه، دولت این کشور اعلام کرد که در ارتباط با این تجاوز به سازمان ملل متحد و شورای امنیت نامه نوشته است.

وزارت امور خارجه سوریه، بعدازظهر جمعه، اعلام کرد که در واکنش به حمله بامدادی رژیم صهیونیستی علیه این کشور به سازمان ملل نامه‌ای ارسال کرده است.
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه این کشور در پیامی به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت اعلام کرد: «تجاوز بزدلانه اسرائیل به خاک سوریه در ادامه سلسله کارشکنی‌ها و جنایت‌های اسرائیل در حق سوریه و مردم آن و در راستای تداوم اشکال مختلف حمایت از گروهک‌های تروریستی‌ و ابزارهای دستشان و به منظور سنگ‌اندازی در روند حل‌وفصل سیاسی بحران سوریه صورت گرفته است».
دمشق در ادامه تأکید کرد:‌ «تجاوزهای مکرر اسرائیل، دولت سوریه را از انجام وظایف قانونی خود در قبال ادامه مبارزه با سازمان‌های تروریستی منصرف نخواهد کرد».
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «سوریه بار دیگر از شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحده می‌خواهد به مسئولیت خویش در چارچوب میثاق این سازمان عمل کنند و ضمن محکوم کردن این تجاوزهای آشکار، به منظور جلوگیری از تکرار آن، اقدامات قاطع و فوری اتخاذ کند».
منابع رسمی سوریه ساعت سه بامداد امروز به‌وقت تهران گزارش دادند که پدافند هوایی این کشور با اهدافی متخاصم در آسمان دمشق و اطراف آن مقابله کرده است.
طبق گزارش منابع رسمی سوریه، عامل انجام این حمله رژیم صهیونیستی بوده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات