صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۳۳۳۶۵

تماس تلفنی هنیه با امیرعبداللهیان/ قدردانی از مواضع ایران در حمایت از فلسطین و مقاومت

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و مقاومت قدردانی کرد.

در ادامه تماس‌های تلفنی وزرای خارجه و برخی مقامات خارجی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان، ضمن تبریک انتصاب وی به سمت وزارت امور خارجه، از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت تقدیر و تشکر کرد.
* حمایت ایران از مبارزات رهایی بخش ملت فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطین در سراسر سرزمین تاریخی آن به پایتختی بیت المقدس
وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این تماس تلفنی ضمن تشکر متقابل و تجلیل از مبارزه و پایداری زنان و مردان فلسطین در مقابله با صهیونیست‌های اشغالگر به ویژه مقاومت شجاعانه گروه‌های مقاومت در نبرد «سیف القدس» بر گزینه مقاومت به عنوان تنها راه آزادی فلسطین و پایان اشغال سرزمین فلسطین تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته از مبارزات رهایی بخش ملت فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطین در سراسر سرزمین تاریخی آن به پایتختی بیت المقدس، حمایت می‌کند.
امیرعبداللهیان ضمن محکوم کردن استمرار جنایات صهیونیست‌ها علیه زنان و کودکان فلسطینی، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از طرح سیاسی برگزاری رفراندوم و حق رای مردم فلسطین در مورد تعیین سرنوشت ساکنان اصلی آن حمایت می‌کند.
«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل و معاون پیشین وزارت امور خارجه، گزینه پیشنهادی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سوم شهریور ماه با کسب ۲۷۰ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از ۲۸۶ رای اخذ شده، سکاندار دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم شد.
پس از آغاز به کار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم، شاهد ارسال پیام‌ها و تماس‌های تلفنی در تبریک تصدی این سمت از سوی وزرای امور خارجه و مقامات کشورهای مختلف بودیم.
در دو سه روز اخیر نیز تعدادی از همتایان اروپایی تلفنی با رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کردند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از تصدی این سمت در اولین سفر خارجی‌اش به منظور شرکت در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق به بغداد و از آنجا به سوریه سفر کرد. وی در سوریه با رهبران گروه‌های فلسطینی مستقر در دمشق نیز دیدار کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات