صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۳۳۵۵۹
سفیر اسبق ایران در لبنان:

اسرائیل توان مقاومت در برابر حماس را ندارد چه برسد به حمله به ایران!

بی تردید دوران لاف زنی ها و زیاده گویی ها و زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی و آمریکا گذشته است، چرا که در منطقه افول هژمون به خوبی پدیدار شده است.

به گزارش بصیرت، نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تازه ترین اظهار نظر خود درباره سرعت پیشرفت برنامه های هسته ای ایران به دولتهای غربی بخصوص آمریکا متذکر شده در صورت عدم موضع گیریهای سخت آمریکا در قبال ایران، خود دست به اقدام تهاجمی علیه جمهوری اسلامی ایران می زند. بصیرت در گفت و گو با احمد دستمالچیان کارشناس سیاست خارجی و مسائل منطقه و سفیر اسبق لبنان درباره این موضوع به ذکرواقعیت هایی پرداخته است.
 
احمد دستمالچیان کارشناس مسائل منطقه و سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در لبنان درخصوص ادعاهای تازه آقای نفتالی بنت در خصوص تصمیم گیری اسرائیل برای جمهوری اسلامی در موضوع مسائل هسته ای ایران گفت: آقای نفتالی بنت به تازگی ها مدعی شده که اگر آمریکا یا جامعه جهانی و سازمان بین المللی انرژی اتمی نتوانند مانع از توسعه صنعت و برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی ایران شوند، خود موضوع حمله و تهاجم به جمهوری اسلامی ایران را به صورت مستقل از جامعه جهانی در دستور کار قرار می دهند.

بی تردید درباره چنین اظهاراتی از سوی سران کودک کش رژیم صهیونیستی فقط می توان گفت سران اسرائیلی به زدن لاف گزاف عادت کرده اند.


وی دراین باره خاطر نشان کرد: وقتی رژیم صهیونیستی قادر به رویارویی نظامی و درگیری با  گروه کوچکی مثل حماس و جهاد اسلامی نیست و تاب دوام آوردن در برابر آنها را با این حجم از ادعا ندارد، چگونه جرات می کند چنین ادعایی برای جمهوری اسلامی ایران داشته باشد. بی تردید سران رژیم صهیونیستی  نه تنها حق اظهار چنین نظری را ندارند، بلکه در چنین جایگاهی قرار ندارند که حرف بزرگتر از دهانشان را بزنند.


وی با بیان این موضوع که سران جمهوری اسلامی نباید توجهی به گزافه گویی سران رژیم صهیونیستی کنند گفت: قطعا لازم نیست سران جمهوری اسلامی ایران جوابی به این زیاده گویی ها بدهند چرا که حامیان و دوستان منطقه ای ایران که در جای جای منطقه حضور دارند جواب اضافه گویی ها و لاف های سران رژیم صهیونیستی را بارها و بارها با سیلی های محکمی که به آنها زده اند و باز می زنند خواهند داد.

مشابه آنچه پیش از این در غزه اتفاق افتاد. با اینکه رژیم صهیونیستی برای گردنکشی و اعمال زور بیشتر تلاش کرد تا یک بار دیگر شانس خود را امتحان کند اما از نیروها و گروه های مقاومت لبنانی و فلسطینی سیلی محکم دیگری خورد، لذا خود سران این رژیم غاصب به خوبی می دانند که بیش از اینکه واقعی فکر کنند و حرف بزنند لاف می زنند و ادعای واهی دارند.
احمد دستمالچیان با ذکر این نکته که این موضوعات برای ثبت شدن در تاریخ باید بماند حتما لازم است بارها ذکر شود گفت: برای اولین بار رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش آتش بس یک جانبه آن هم بدون شرط و شروط شد. یعنی رژیم صهیونیستی با آن همه ادعاهای تسلیحاتی، نظامی و ارتش قوی خود به صورت یک جانبه تسلیم حماس شد و مجبور به پذیرش آتش بسی یک جانبه شد این در حالی است که حماس هنوز این آتش بس را قبول نکرده، لذا هر لحظه اراده کند می تواند رژیم صهیونیستی را در هم بکوبد.

کارشناس مسائل منطقه و سیاست خارجی خاطر نشان کرد: بی تردید دوران لاف زنی ها و زیاده گویی ها و زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی و آمریکا گذشته است، چرا که در منطقه افول هژمون به خوبی پدیدار شده است. باید به این سوال مهم پاسخ داده شود که چرا آمریکا از افغانستان فرار کرد؟ به چه دلیل آمریکا درآینده ای نزدیک از سوریه و عراق و در میان مدت از منطقه فرار می کند؟

وی در ادامه خاظر نشان کرد: به این دلیل که آمریکا وکشورهای سلطه گر غربی دیگر قدرت هژمونیکی ندارند. با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی هم دنبالچه آمریکا وکشورهای غربی است  و از اذناب سلطه آمریکایی در منطقه به شمار می رود، لذا وقتی آمریکا از منطقه برود جایی برای این رژیم باقی نمی ماند، بنابراین دوران تهدیدات بیهوده به پایان رسیده است.

 

عباسی

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات