صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۳۳۵۶۸

عربستان در 11 سپتامبر همان قدر مقصر نیست که در قتل خاشقچی!

سند مذکور تاکید دارد هیچ گونه رابطه ای میان مقامات رسمی وقت سعودی و حادثه 11 سپتامبر به دست نیاورده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت پس ازمدت ها وعده بایدن یکشنبه عملیاتی شد وبخشی ازاسناد تحقیقات اف بی ای آمریکا درخصوص ارتباط حوادث خونبار 11 سپتامبر با سعودی منتشر شد.

- در کمال تعجب و صرف نظر از بخش های عمدا سیاه شده سن که با هدف حفظ محرمانگی آن صورت پذیرفته است سند مذکور تاکید دارد هیچ گونه رابطه ای میان مقامات رسمی وقت سعودی و حادثه 11 سپتامبر به دست نیاورده است!اینکه ایا این سند جدای از دیگر اسناد به تنهایی میتواند به برائت مقامات سعودی درماجرای 11 سپتامبر ختم شود محل سوال جدی است.

- در ادبیات فارسی یک ضرب المثل هست که می گوید "وای ازخونی که یکشب ازان بگذرد"! معطوف به این ضرب المثل ایرانی همان گونه که نقش مسلم بن سلمان در ماجرای قتل خاشقچی در ترکیه مشمول گذر زمان و وجه المصالحه اقتصاد امریکا قرار گرفت بنظر 2977 قربانی 11 سپتامبر نیز به همین قربانگاه فرستاده شده اند
- سوال اساسی این است که چگونه می شود پرونده ای به این اهمیت و بهره مند از این میزان ازحساسیت بعد از 20 سال همچنان درهاله ای از ابهام باقی مانده باشد و جالب تر انکه کلیه مفروضات اصلی ان درخصوص نقش داشتن سعودی ها در ماجرا یکی پس از دیگری رنگ ببازد؟
- اینکه پیش از این وطی روزهای اخیر مقامات سعودی ضمن تاکید بر عدم ارتباط با حادثه 11 سپتامبر از انتشار این سند استقبال کرده اند قبل از هر چیز نشانه و اشاره ای است به توافقاتی که پیش از این و بر سر این مساله به شدت حساس باطرف امریکایی صورت داده اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات