صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۳۳۸۸۷
پنجمین سالگرد شهادت مدافع حرم، تکاور سجاد زبرجدی

جهاد تبیین و روشنگری برای تداوم انقلاب اسلامی ضرورت دارد

این فرمان برای همه آحاد مردم است و ما باید با الگو گیری از تبیین گری و بیان حقیقت حضرت زینب(س) از قیام عاشورا، برای گرم نگه داشتن تنور انقلاب اسلامی  ضرورت دارد

مراسم پنجمین سالگرد شهید تکاور مدافع حرم، سجاد زبرجدی عصر امروز بر سر مزار این شهیدوالا مقام با حضور سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه در بهشت زهرا تهران برگزار شد.
سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه عصر امروز در پنجمین سالگرد شهادت مدافع حرم تکاور سجاد زبرجدی که در گلزار شهدا بهشت زهرا بر سر مزار شهید برگزار شد ضمن بیان کلام حضرت حق که فرموده است شهدا زنده هستند و در نزد خدا روزی می گیرند، عنوان کرد : شهید سجاد زبرجدی تکاور حرم و دلداده حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و عاشق شهادت بود که در وصیت نامه خود صراحتا میگوید : اگر درد و دل داشتید و یا خواستید مشورت بگیرید بیایید بر سر مزارم، به لطف خداوند حاضر هستم. من منتظر همه شما هستم و از من با خوشی یاد کنید تا اگر لیاقت داشتید به درجه شهادت برسد. سردار جوانی در ادامه گفت: این وصیت نامه عجیب است و نشان از درک والای شهیدزبرجدی، اعتقاد و اطمینان راسخ به کلام الله نسبت به عزت مقام والای شهید و شهادت است بنابراین سعادت حضور در این فضای نورانی را دست کم نگیرید و آن را قدر بدانید.
معاون سیاسی سپاه با عنوان این موضوع که حضرت امام خمینی (ره) خطاب به علما و فضلا گفتند پنجاه سال عبادت کردید خدا قبول کند ولی یک بار هم وصیت شهدا را بخوانید چراکه شهدا از جایگاه ویژه و خاصی در محضر بارگاه الهی برخوردار هستند و دست نوشته هایشان نیز برگرفته از عرفان، معرفت، شناخت و آگاهی نوشته شده است .
شهدای انقلاب اسلامی از جنس شهدای کربلا هستند
سردار جوانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا انقلاب اسلامی تصریح کرد: جنس شهدا از دیگر آدمیان متفاوت و متمایز است چراکه  هشت سال مقاومت و رشادت در برابر دشمنان و متجاوزان در امتداد قیام عاشورا شکل گرفت لذا شهدای انقلاب اسلامی نیز از جنس شهدای کربلا می باشند . سردار جوانی همچنین با بیان روایتی از حضرت رسول(ص) گفت : خداوند به سه گروه حق شفاعت داده است؛ انبیا، علما راستین و شهدا لذا باید در تلاش باشیم تا به گونه ای عمل کنیم که ان شاالله به این قابلیت برسیم که شهدا شفیع ما باشند .
 
مشخص کردن راه عبودیت و رستگاری پیام مشترک تمام پیامبران الهی است
معاون سیاسی سپاه در ادامه با بیان این موضوع که وجه تمایز انسان ها با دیگر آفریده های خداوند وجود عقل و قدرت اختیار است گفت: رسالت مشترک همه پیامبران الهی مشخص کردن راه عبودیت و رستگاری انسان ها به واسطه داشتن دو فاکتور عقل و قدرت اختیار بوده است لذا مهم ترین حالت برای عزت و موفقیت یک جامعه قرار گرفتن افراد آن جامعه در مسیر حق و درست می باشد.
 
شرط تحقق عزت در جامعه پوشیدن لباس جهاد است
سردار جوانی با عنوان این موضوع که خداوند خواهان عزت و سربلندی انسان ها میباشد، گفت : افرادی که از روی اختیار لباس جهاد بر تن میکنند، تضمین کننده عزت در جامعه هستند لذا شرط تحقق عزت در جامعه پوشیدن لباس جهاد است و اگر کسانی از روی آگاهی، شعور، معرفت و ایمان این لباس را برتن کنند، از اولیا خاص و خصوص الهی هستند.
 
باید شهیدباشی تا شهید شوی
سردار یدالله جوانی با اشاره به پشت پا زدن شهید زبرجدی به دنیای فانی بیان کرد:  شجاعت، آگاهی و توجه شهید زبرجدی تعبیری از این کلام شهید قاسم سلیمانی است که باید شهید باشی تا شهید شوی بود لذا بر ما ضرورت دارد با درک این مقام از شهدا در این مسیر قدم گذاشته و ادامه دهنده این راه رستگاری باشیم .


خون شهدا در رگ های انقلاب اسلامی همواره جاری و ساری است
معاون سیاسی سپاه با بیان گذشت پنج دهه از دشمنی با انقلاب و اسلام از طرف قدرت های جهانی و سلطه گر عنوان کرد : انقلاب اسلامی همواره پابرجا است و این فقط یک دلیل دارد و آن هم جاری و ساری بودن خون شهدا در رگ های این انقلاب است و پاسداری از خون شهدا در عصر جدید که با جنگ نرم و تاثیرگذاری رسانه ای با روش دروغ پراکنی از سوی دشمنان در جامعه برای پایین آوردن پرچم جمهوری اسلامی است همچنان بر ما همانند روزهای جنگ سخت واجب است .


جهاد تبیین و روشنگری برای تداوم انقلاب اسلامی ضرورت دارد  
سردار جوانی در پایان صحبت های خود با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در روز اربعین و صدور حکم فرمان جهاد تبیین روشنگری برای دانشجویان گفت: این فرمان برای همه آحاد مردم است و ما باید با الگو گیری از تبیین گری و بیان حقیقت حضرت زینب(س) از قیام عاشورا، برای گرم نگهداشتن تنور انقلاب اسلامی ضرورت دارد تا در اجرای این جهاد در مسیر گام دوم انقلاب قدم برداشته و در مواجه با جنگ تبلیغاتی رسانه ای به راه افتاده جهت تغییر نگرش و دلسردسازی مردم به خصوص جوانان در جامعه، با استفاده از معارف و دستاوردهای انقلاب در مقابله با جریان تحریف در همه عرصه ها جهت شکست دشمنان اسلام و انقلاب، در تلاش باشیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات