صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۳۳۸۹۸

تظاهرات‌ گسترده بحرینی‌ها در اعتراض به سفر وزیر صهیونیست به این کشور

بحرینی‌های خشمگین در اعتراض به سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به کشورشان و اقدام رژیم آل‌خلیفه به عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها، با برگزاری تظاهرات‌های گسترده پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

به گزارش العالم، "یائیر لاپید" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، روز گذشته برای افتتاح سفارت این رژیم در منامه و مذاکرات با همتای بحرینی‌اش، وارد بحرین شد. این نخستین سفر یک مقام ارشد اسرائیل به بحرین، از زمان امضای توافقنامه ننگین عادی‌سازی میان طرفین محسوب می‌شود.
 

در اعتراض به سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین، تظاهرات‌های پراکنده‌ای در مناطق مختلف این کشور برگزار شد که توسط مزدوران امنیتی آل‌خلیفه سرکوب شدند.
معترضان بحرینی در قلب پایتخت، ضمن محکوم کردن عادی‌سازی روابط میان منامه و تل‌آویو، بر حمایت از فلسطینیان در مبارزه با رژیم اشغالگر تأکید کردند.
تظاهرات‌کنندگان در منامه، پرچم رژیم صهیونیستی را در اعتراض به افتتاح سفارت آن در منامه به آتش کشیدند.
تصاویری که از این تظاهرات‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد که بحرینی‌های خشمگین و معترض به عادی‌سازی با صهیونیست‌ها و سفر وزیر خارجه این رژیم به کشورشان، در مقابل مساجد تجمع کرده و پرچم این رژیم را لگدمال می‌کنند.
گزارش‌ها حاکی‌ست که نیروهای امنیتی تظاهرات معترضان به سفر وزیر اسرائیلی، را در منطقه "ستره" به شدت سرکوب کردند.
علمای ارشد بحرین نیز در بیانیه‌ای تأکید کرده‌اند که هرگونه عادی‌سازی با رژیم غاصب مردود و غیرقابل قبول است.در بیانیه علمای ارشد بحرین آمده است: "ملت‌های عربی و اسلامی هرگونه عادی‌سازی با رژیم غاصب را به شدت محکوم می‌کنند. پس ضرورت دارد که حکومت‌های‌مان وجدان این ملت‌ها را به درد نیاورند و اقدامی صورت ندهند که مخالف اراده آنها باشد."
پیشتر نیز "شیخ عیسی قاسم" رهبر شیعیان بحرین در توییتی تأکید کرد: "عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی خیانتی نفرت‌آور و یکی از جنگ‌های سیاسی حکومت بحرین علیه مردم آن است که با ارعاب، به فقر کشاندن، زندانی نمودن، مهاجرت دادن و تبعید کردن، تحقیر نمودن، به حاشیه راندن و سلب حقوق مردم همراه است؛ خدا به داد این مردم برسد!"


کاربران بحرینی در توییتر نیز به سفر این مقام صهیونیست به کشورشان و افتتاح سفارت آن در منامه واکنش نشان داده‌اند. آنها با ایجاد هشتگ‌ها "#بحرینی‌ها صهیونیست‌ها را نمی‌پذیرند"، و "#عادی‌سازی خیانت است"، اقدام آل‌خلیفه به برقراری روابط رسمی با صهیونیست‌ها را به شدت محکوم کرده‌اند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات