صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۳۳۹۸۷

پایان فشار حداکثری با اعتراف عملی آمریکا

«بازبینی فعالیت‌های سازمان [سیا] ما را به این نتیجه رساند که اقدامات ایران و کره شمالی در چارچوب مناطق مربوطه بهتر تحلیل می‌شود.»

دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا با عدم شناخت از ایران سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی به راه انداخت. ابعاد سیاست ترامپ علیه ایران بعد از برجام به گونه ای بود که  جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در نشست منافقین در پاریس با خوشبینی به سیاست فشار حداکثری، وعده داد که جشن کریمسس را در تهران برگزار خواهند کرد. 

آمریکایی ها میزگزدهایی نیز در سازمان جاسوسی آمرسیا موسوم به سیا جهت از اجرای دقیق سیاست های ترامپ در قبال ایران تشکیل شد. ترامپ به همه کشورهای حامی آمریکا از موفقیت خود در مقابل ایران سخن گفته بود. بر اساس اخبار و اطلاعات، دونالد ترامپ به سران کشورهای اروپایی وعده داد بود که کار ایران در عرض سه ماه تمام خواهد شد.

پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی نیویورک تایمز روز پنج‌شنبه از پایان مأموریت میزهای مستقل ایران و کره شمالی در سازمان سیا و ادغام فعالیت‌های آنها در مراکز منطقه‌ای خاورمیانه و شرق آسیا خبر داد.

بر اساس این گزارش، میزهای مستقل ایران و کره شمالی که در دوران ریاست مایک پامپئو در سازمان سیا راه‌اندازی شده بودند، به کار خود پایان داده و فعالیت‌های آنها از این پس ذیل مراکز منطقه‌ای مربوطه دنبال خواهد شد.

یک مقام ارشد سازمان سیا در این خصوص به نیویورک تایمز گفت: «پایان یافتن مأموریت مراکز مستقل ایران و کره شمالی به معنای کاهش اهمیت این کشورها از نظر سیا و یا کاهش تهدیدی که از ناحیه آنها متوجه آمریکا می‌شود، نیست.»

وی افزود: «بازبینی فعالیت‌های سازمان [سیا] ما را به این نتیجه رساند که اقدامات ایران و کره شمالی در چارچوب مناطق مربوطه بهتر تحلیل می‌شود.»

آمریکا با بستن میزگزد ایران در سیا به طور علنی به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف می کند. نکته قابل توجه این است که آمریکایی ها در طول 42 سال گذشته  درهمه سیاست های خود نسبت به ایران شکست خوردند و حالا که ایالات متحده رو به سمت افول می رود و جمهوری اسلامی ایران که به سمت اقتدار در حال حرکت است، بدون شک آینده از آن ایران  خواهد بود. 

 

محمدی 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات