صبح صادق >>  نگاه >> صفحه تاریخ
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۳۴۰۲۶

توهم صدام‌گونه

مخاطب اصلی این نوشتار، کسانی هستند که امروز دچار همان توهم خودبرتر پنداری و شکست‌ناپذیری رژیم بعث عراق و شخص صدام معدوم شده‌اند.

تحرکات نظامی و اظهارات نسنجیده برخی از سران کشورهای همسایه شمال غربی کشورمان از یک ‌سو ‌و کشاندن پای رژیم جعلی صهیونیستی به منطقه قفقاز جنوبی از دیگر سو، از تصور باطل امکان تغییر ژئوپلیتیک منطقه خبر می‌دهد. بدون تردید طراحان اصلی نقشه‌هایی که منافع و امنیت ملی ایران را نشانه‌ می‌روند؛ آمریکا، ‌رژیم صهیونیستی و دولت‌های خبیثی چون انگلیس هستند؛ اما بیچاره آن کسانی که وارد این بازی‌های ضد ایرانی می‌شوند.

مخاطب اصلی این نوشتار، کسانی هستند که امروز دچار همان توهم خودبرتر پنداری و شکست‌ناپذیری رژیم بعث عراق و شخص صدام معدوم شده‌اند. بهتر آن است که این افراد، بیش از پیش تأمل کرده و با مروری بر توطئه‌های 42 سال گذشته علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران، ‌عاقبت کار خود را از هم اکنون پیش‌بینی کنند. بیش از چهار دهه است که قدرت‌های استکباری و زورگوی عالم، ‌باتصور تجزیه ایران و حاکم شدن بر مقدرات ملت بزرگ ما دست به توطئه‌های گوناگون می‌زنند، اما اکنون ملت بزرگ ایران در چه موقعیتی قرار دارد و آنان در چه وضعیتی به سر می‌برند؟ این فتنه‌انگیزی‌ها نه تنها نتوانست آسیبی به ملت بزرگ ایران وارد کند بلکه مقاومت مردم مسلمان و انقلابی باعث پدیدایی جبهه قدرتمند مقاومت در منطقه راهبردی غرب آسیا شد که ایران را به یک قدرت راهبردی و تعیین‌کننده تبدیل کرد. کسانی که در باکو و آنکارا در زدوبند با صهیونیست‌ها و با نمایشنامه‌نویسی آمریکایی‌ها، تصور تحقق رؤیاهای‌شان را دارند، لحظه‌ای درنگ کرده و سری به خیال‌پردازی‌ها و توهمات صدام حسین عفلقی در ماه‌های پیش از آغاز جنگ در 31 شهریور 1359، یعنی 41 سال قبل بزنند. صدام با یک ارزیابی غلط از شرایط انقلاب اسلامی، خود را  فاتح تهران می‌دانست و خواب رهبری  جهان عرب را می‌دید! اما امروز صدام و رژیم بعث عراق کجاست و جمهوری اسلامی ایران در چه موقعیتی است؟ تعجب آن است که امروز، ‌افرادی پیدا می‌شوند که با وجود قدرت‌یابی جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت از یک‌سو، ‌و افول قدرت آمریکا و متحدانش از دیگرسو،‌ در قبال جمهوری اسلامی همانند صدام دچار توهم شده و رجزخوانی می‌کنند! این افراد متوهم به طور قطع در صورت خطای محاسباتی، ‌سرنوشتی بهتر از صدام که به گورستان تاریخ رفت، نخواهند داشت. رهبر حکیم انقلاب چند روز پیش ‌چند نکته راهبردی را خطاب به سران این کشورها گوشزد کرده و برای بازداشتن آنان از رفتن به خطا فرمودند: تأمین امنیت با تکیه بر دیگران یک توهم است. کسانی که برای امنیت به دیگران تکیه می‌کنند، سیلی می‌خورند. حضور ارتش‌های بیگانه در منطقه مایه ویرانی است. راه حل حوادث شمال غرب جلوگیری از دخالت ارتش‌های بیگانه در این کشورهاست. اگر کسی برای برادران خود چاه بکند، اول خودش در چاه می‌افتد.

رمز و راز این سخن قاطع و پیش‌بینی قطعی، ‌سخن برخاسته از عمق جان و ایمان سیدالشهدای جبهه مقاومت است که گفت: «ما ملت شهادتیم؛ ما ملت امام حسینیم! بپرس؛ ما حوادث سختی را پشت سر گذاشته‌ایم. بیا! ما منتظریم. مرد این میدان ما هستیم برای شما. شما می‌دانید. این جنگ یعنی نابودی شما. شما این جنگ را شروع می‌کنید، اما پایانش را ما ترسیم می‌کنیم....»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات